Att skicka tunnelvagnar till Ryssland för renovering
Moderatorer: Jourmaster, Infomaster
Kategoriregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
- mamma Ulla
- Inlägg: 223
- Blev medlem: torsdag 15 april 2010 21:41
- Ort: Åmotfors
Att skicka tunnelvagnar till Ryssland för renovering
Eller helst inte.
http://hungarianspectrum.org/2020/01/22 ... etro-cars/
http://hungarianspectrum.org/2020/01/22 ... etro-cars/
We Are Really Worried About You
Re: Att skicka tunnelvagnar till Ryssland för renovering
Det är alltså de vita renoverade vagnarna som rullar på M3 det handlar om.
Det hade varit bättre om BKV renoverat deras egna vagnar istället. De var förmodligen i bättre skick än de som de köpte från Ryssland och som
stått ute i 3 år.
Det hade varit bättre om BKV renoverat deras egna vagnar istället. De var förmodligen i bättre skick än de som de köpte från Ryssland och som
stått ute i 3 år.
Re: Att skicka tunnelvagnar till Ryssland för renovering
Vad menar du? Dessa renoverade vita vagnar, är samma som rullade på M3 förut. Vilka vagnar har stått ute i 3 år?M224 skrev:Det är alltså de vita renoverade vagnarna som rullar på M3 det handlar om.
Det hade varit bättre om BKV renoverat deras egna vagnar istället. De var förmodligen i bättre skick än de som de köpte från Ryssland och som
stått ute i 3 år.
Besök gärna min hemsida http://www.jowahlen.se!
Re: Att skicka tunnelvagnar till Ryssland för renovering
Läs den länkade artikeln...Joakim W skrev:Vad menar du? Dessa renoverade vita vagnar, är samma som rullade på M3 förut. Vilka vagnar har stått ute i 3 år?M224 skrev:Det är alltså de vita renoverade vagnarna som rullar på M3 det handlar om.
Det hade varit bättre om BKV renoverat deras egna vagnar istället. De var förmodligen i bättre skick än de som de köpte från Ryssland och som
stått ute i 3 år.
Re: Att skicka tunnelvagnar till Ryssland för renovering
Just det läs...IngvarH skrev:Läs den länkade artikeln...Joakim W skrev:Vad menar du? Dessa renoverade vita vagnar, är samma som rullade på M3 förut. Vilka vagnar har stått ute i 3 år?M224 skrev:Det är alltså de vita renoverade vagnarna som rullar på M3 det handlar om.
Det hade varit bättre om BKV renoverat deras egna vagnar istället. De var förmodligen i bättre skick än de som de köpte från Ryssland och som
stått ute i 3 år.
Jag goggelöversatte och det gick utmärkt att förstå innehållet.
Alltså har ryssarna bara skickat andra vagnar som ingen ville ha, och hoppats att ingen skulle märka något.
Re: Att skicka tunnelvagnar till Ryssland för renovering
Jorå, jag läste men måste ha missta just det stycket! Intressant, ber om ursäktIngvarH skrev:Läs den länkade artikeln...Joakim W skrev:Vad menar du? Dessa renoverade vita vagnar, är samma som rullade på M3 förut. Vilka vagnar har stått ute i 3 år?M224 skrev:Det är alltså de vita renoverade vagnarna som rullar på M3 det handlar om.
Det hade varit bättre om BKV renoverat deras egna vagnar istället. De var förmodligen i bättre skick än de som de köpte från Ryssland och som
stått ute i 3 år.

Besök gärna min hemsida http://www.jowahlen.se!
Re: Att skicka tunnelvagnar till Ryssland för renovering
Inget att be om ursäkt för!Joakim W skrev:Jorå, jag läste men måste ha missta just det stycket! Intressant, ber om ursäktIngvarH skrev:
Läs den länkade artikeln...

- Nils Carl Aspenberg
- Inlägg: 1998
- Blev medlem: tisdag 02 mars 2004 0:18
- Ort: Oslo
Re: Att skicka tunnelvagnar till Ryssland för renovering
At vogner har stått ute skulle vel ikke være noe problem. Mange t-banevogner og sporvogner står ute hele året. Problemet er snarere stålkvaliteten.
Re: Att skicka tunnelvagnar till Ryssland för renovering
Jag har också reflekterat över det. Jag funderar på om vagnarna ställdes utomhus omålade i tre år och att man sedan inte rostsanerat ordentligt innan målning och inte heller har använt ett färgsystem som är avsett att målas på rostiga ytor?Nils Carl Aspenberg skrev:At vogner har stått ute skulle vel ikke være noe problem. Mange t-banevogner og sporvogner står ute hele året. Problemet er snarere stålkvaliteten.
Re: Att skicka tunnelvagnar till Ryssland för renovering
Eller att de helt enkelt inte är speciellt motståndskraftiga mot rost (som NCA är inne på) och lätt rostar i vilket fall som helst, särskilt om de står avställda utan fartvind, varma apparater och fläktar som hjälper till att hålla fukten borta?Sio skrev:Jag har också reflekterat över det. Jag funderar på om vagnarna ställdes utomhus omålade i tre år och att man sedan inte rostsanerat ordentligt innan målning och inte heller har använt ett färgsystem som är avsett att målas på rostiga ytor?Nils Carl Aspenberg skrev:At vogner har stått ute skulle vel ikke være noe problem. Mange t-banevogner og sporvogner står ute hele året. Problemet er snarere stålkvaliteten.