Påbörjar en serie bilder som kommer utläggas med oregelbunden intervall. Några av bilderna är i sann Björn Stråhleanda med mycket miljö runt omkring. Valde dem för hans skull som tack för alla bilder han lagt ut den senaste tiden.
//BM
Senast redigerad av Bussmicke den torsdag 25 januari 2007 23:16, redigerad totalt 1 gånger.
Du skriver att de två första bilderna är i min smak. Mera sant än så kan det inte bli. Micke, oavsett vad jag tycker, Dina bilder är förträffliga. Lissabon är dessutom en av mina absoluta favoriter.
Dina bilder visar spårvagnen i sitt riktiga sammanhang. I staden, utförande ett transportarbete. Tolkat ur vårt intresseområde, är på bilderna SPÅRVAGNEN huvudrollsinnehavaren i stadsskapet, som i övrigt erbjuder människoliv, arkitektur, stadsbyggnad, kultur, mm. Som Du förstått, är det också det jag själv försöker tolka i mina bilder. Jag är både glad och smickrad över att Du upptäckt detta!
Hej.
Kul att läsa/höra vad du skrev.
När jag satt och gick igenom mina Lissabonbilder (en del av dem) så tänkte jag när jag så de två första, dessa måste scannas som tack för dina utomordentliga bilder.
Tyvärr trillar man dit för ofta med att ta "för nära"-bilder men miljöbilder är nå´t jag alltid älskat.
Du och jag, när vi är ute på våra resp. resor, får inte glömma att samtidigt dokumentera miljön när man tar bilder.
En aspekt på det hela ä ju Hammarby sjöstad, titta hur det såg ut när vagnen kom dit och hur det ser ut nu.
Hur många tänker på dylika detaljer? När jag får min nya dator skall jag leta igenom arkivet lite. Har 100-tals om inte 1000-tals bilder att visa.
Blir lätt ett gäng på snart 20 år..
Vid Gomes Freire går idag inga spårvagnar, tyvärr bara buss. Idag återstår 5 linjer, hur många fanns 1993?
Skulle vara trevligt att se en karta över nätet 1993.
När upphörde linje 20 och 25 att köra hit?
Fina bilder.
Synd att ni inte var med på vår resa i våras.
På den tiden det begav sig:
Coca Cola-reklamen på den understa bilden är handskuren.
Man klistrade en plastfilm över grundfärgen och skar sedan för hand ut texten.
Sedan målades plastfilmen för hand.
Ett fantastiskt arbete.
-Per