Anders Norén skrev:Min favorit är Kungsträdgården, nedgång Arsenalsgatan, för de spännande och lite kitschiga "ruinerna".
Anders
Om det är resterna av 1600-tals-palatsen som revs i Klara på rivningsraseriets tid (eldstäder, gasljuskronor etc.) är det knappast tal om "kitch" eftersom kitch per definition är nytillverkad skit i plast - eller "antik" sådan från 1970-talet.
Annars är Östermalmstorg en trevlig station där man kan gå och nynna på La Marseillaise med stöd av noter sandblästrade i betongväggen...
Erland skrev:Johannelund - för att det är den minsta och mest oansenliga stationen på hela T-banenätet.
Ända till för ett par år sedan hade de dessutom orginalskyltning i den lilla biljetthallen, en gjuten skylt visade vägen till trappan för den som skulle åka "Mot stadens centrum".
vec skrev:I dagens nummer av 'mitt i Sundbyberg' finns ett helsidesinlsag där man tar upp problemet med skadegörelse på dessa konstverk på väggarna i Sundbyberg, och att det har gått så långt att man nu mest troligt kommer att ge upp och plocka ned konsten. Väldigt synd i mitt tycke eftersom dessa målningar en av de få installationer efter tunnelbanan som verkligen gjort intryck på mig... något att stå och titta på när man väntar på tåget.
Mycket trist...
Min favoritstation är kungsträgården, är osäker eftersom jag inte bor i närheten den stationen.
Om man skulle välja unvika skadegörelser av konsten och saker på stationerna. Då skulle det behövas Övervakningskameror eller Vakter. Är det dyrt att skaffa det? Eller, har moderna stationer redan övervakningskameror?
Du får förlåta förvirringen. Eftersom Alexandre är ett franskklingande mansnamn är det väl lite förvirrande att du är svenska. Dessutom brukar det mest vara gubbtjyvar och pojkvaskrar, eller bådadera i samma person, som debatterar här, verkar det som...
Fråga till Bruse som sett dem alla 100 (101) på sex timmar: ser man något av dem när man bara åker igenom, eller rekommernderas debarkation på några särskilda ställen om man skulle vilja göra om en bravad liknande din och Hampus?
Och hur är det med den nedlagda stationen i Bagarmossen, finns det något kvar av den att se?
Reimersholme71 skrev:
Och hur är det med den nedlagda stationen i Bagarmossen, finns det något kvar av den att se?
Inte mer än en rad nybyggda hus. Under vägbron norr om stationen, och tillbaks till den nya tunneln kan man se var spårbädden låg. Inte mycket att ta en omväg för längre.
/pojkvaskern micke, som får till svenskan från och till...