http://www.stadinratikat.fi/svenska/index.html
Hej! Har jag missat det, eller har inte kommenterats här på forum att man från i somras kan åka ASEA-motorvagn HST 50 med öppet släp i Helsingfors på en slinga från Salutorget? Tjusiga renoveringar och extra kul med en "liten svensk" som museivagn!
Stefan B
Veteranvagnstrafik i Helsingfors
Moderatorer: Jourmaster, Infomaster
Kategoriregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
Re: Veteranvagnstrafik i Helsingfors
Tack för tipset!
(Jag tror inte detta kommenterats på forumet...)
Får försöka passa in en spåratur vid nästa besök i H-fors!
/TKO
(Jag tror inte detta kommenterats på forumet...)
Får försöka passa in en spåratur vid nästa besök i H-fors!
/TKO
Völker, hört die Signale! Auf zum letzten Gefecht!
Stadin Ratikat har kört museitrafiken sedan 2009 så det är inget nyhet för i år.
I början använde man den öppna släpvagnen 233 tillsammans med HST:s orenoverade ASEA-vagn 157. Sedan 2013 har det varit den renoverade vagnen 50 som rullat i museitrafiken med 233.
För den som planerar en tur är det värt att märka, att museitrafiken körs lördagar och söndagar – och endast sommartid...

För den som planerar en tur är det värt att märka, att museitrafiken körs lördagar och söndagar – och endast sommartid...
Tack för info! Tror att många med mig missat denna trafik! "SpåraKoff":s trafik är ju däremot välkänd!
Stefan B
Stefan B