Lördagens bildgåta?

Övriga lokaltrafikbilder som exempelvis båtar här!

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Övriga lokaltrafikbilder som exmpelvis båtar här!
Allmänna forumregler
Björne

Lördagens bildgåta?

Inlägg av Björne »

Ja vart finns den här skylten någonstans i Göteborg?

Bild
Slagpåse

Inlägg av Slagpåse »

Ska jag svara tro

Gamla 2:ans påstigningshpl vid Axel Dahlströms Torg.

Har du bild på den andra skylten oxå??
rojo
Kontakt:

Inlägg av rojo »

Slingan Adt, säger jag också. :)
Skyltarna har nog suttit där några år nu, kanske tre, sedan senaste omläggningen av spåren i slingan.
Som en parantes kan nämnas att jag bakom och bortom buskarna en gång körde fast med en åkgräsklippare och fick dras upp av traktor. :)
Senast redigerad av rojo den lördag 17 april 2004 16:44, redigerad totalt 1 gånger.
Björne

Inlägg av Björne »

Ja herrarna har rätt :) Jag har bara den bilden nu men jag kan ta en till när jag far förbi nästa gång 8)
Slagpåse

Inlägg av Slagpåse »

Ja herrarna har rätt
Och vad vann vi då?? En blå hammock i valfri färg?? :roll:
Skyltarna har nog suttit där några år nu, kanske tre, sedan senaste omläggningen av spåren i slingan.
Jadu åren går fort, jag har jobbat på GS sedan våren -98 och då var det ett par år sedan dom byggde om slingan TROR att slingan byggdes om redan -96 efter en dödsolycka.

Ska försöka ta med min kamera lite mera nu när jag jobbar o fota lita vagnar o skyltar mm mm.
Björne

Inlägg av Björne »

jag åkte med tomsa idag 4 timmar på linje 1 och tog en massa foton. Dom ska upp nu när jag har fått ordning på hemsidan (tack Tommy)
rojo
Kontakt:

Inlägg av rojo »

Struve skrev:Jadu åren går fort, jag har jobbat på GS sedan våren -98 och då var det ett par år sedan dom byggde om slingan TROR att slingan byggdes om redan -96 efter en dödsolycka.
Hmm, kanske stämmer det. Växlarna flyttades längre bort och stickspåret togs bort i alla fall, det var väl så. Eller så var det två olika ombyggnader.

Jag vill helst vinna en grön hammock, men en blå går bra också. :)
Björne

Inlägg av Björne »

När det snackas om priser så är priset att skapa en egen bildgåta :lol:
Slagpåse

Inlägg av Slagpåse »

Björne skrev:När det snackas om priser så är priset att skapa en egen bildgåta :lol:
Det kan vi ordna till nästa lördag eller nått :-)
Användarens profilbild
Fredrik E
Kontakt:

Inlägg av Fredrik E »

Då en linje 7 la sig på sidan vid marklandsgatan och man skulle backvända vagnar på Axel visade det sig att växlarna inte slöt så det blev aldrig någon backvändning samt man byggde om den så att man inte stod utan översikt och lastade.

Sista linje 7 från Opaltorget till Centralen kom ner för backen i en hastighet som var alldeles för hög samt att växeln låg för körning vänster in till Majorna.
Hade inte en luftledningsstolpe funnits så välplacerad hade nog denna M21:a dansat ner på Högsboleden.
tomsa
Kontakt:

Inlägg av tomsa »

Grovsnus skrev: Sista linje 7 från Opaltorget till Centralen kom ner för backen i en hastighet som var alldeles för hög samt att växeln låg för körning vänster in till Majorna.
Hade inte en luftledningsstolpe funnits så välplacerad hade nog denna M21:a dansat ner på Högsboleden.
Den natten skulle jag hem, fick guida ersättningsbussförarna runt för att de skulle hitta (Hisingsförare som aldrig kört på "fastlandet" mer än till och från bussgaraget i Majorna). När det kom till krita att det inte gick att ordna vagnar till Tynnered, och inga ersättningsbussar fanns, ja då blev det uppror bland folket på Axel Dahlströms Torg, så vi som befann oss där klädda i uniform fick söka skydd i personalrummet tills folket lugnade sig...
- tomsa
Leg Spvf i GBG
blåvitt

Inlägg av blåvitt »

Grovsnus skrev:
Sista linje 7 från Opaltorget till Centralen kom ner för backen i en hastighet som var alldeles för hög samt att växeln låg för körning vänster in till Majorna.
När inträffade detta?

Finns det bilder?
För övrigt anser jag att norra Bohusbanan ska upprustas.
rojo
Kontakt:

Inlägg av rojo »

Här kommer jag då instövlandes med det kompletta bild-paketet vad gäller skyltarna vid slingan och hoppas med det naturligtvis att vinna bonuspriset. :)

Perspektiv-bilden var inte en lätt en. Det står ett träd mitt i vägen, så det fick bli en abstrakt vy istället.
För övrigt är det kanske dags att uppdatera skyltarna, jag har svårt att tro att en M21 blir aktuell i slingan.

Bild
Q
Kontakt:

Inlägg av Q »

rojo skrev: Perspektiv-bilden var inte en lätt en. Det står ett träd mitt i vägen, så det fick bli en abstrakt vy istället.
För övrigt är det kanske dags att uppdatera skyltarna, jag har svårt att tro att en M21 blir aktuell i slingan.
Pessimist :P

varför tror du att vi har sparat M21-mellanboggier i Gårdahallen? Jo en ska byggas tillbaka iaf :D

//Q
rojo
Kontakt:

Inlägg av rojo »

Q skrev:Pessimist :P
Japp, det är mitt andranamn! :)

När planeras den att byggas tillbaka? När en 31:a går ur trafik? Det låter i och för sig rätt och riktigt!
Användarens profilbild
2763

Inlägg av 2763 »

rojo skrev: För övrigt är det kanske dags att uppdatera skyltarna, jag har svårt att tro att en M21 blir aktuell i slingan.
Varför det? Det är bara att köra dit M21 208 från Gårda, levererad från ASEA på 20-talet. Fast det är klart, du menar 80-tals M21:an..... :lol:

/Tony
Med reservation för tyckfel.
rojo
Kontakt:

Inlägg av rojo »

TonyM skrev:Varför det? Det är bara att köra dit M21 208 från Gårda, levererad från ASEA på 20-talet. Fast det är klart, du menar 80-tals M21:an..... :lol:
Jaaaa... just det. :)
Skriv svar