Lördagens bildgåta?
Moderatorer: Jourmaster, Infomaster
Lördagens bildgåta?
Ja vart finns den här skylten någonstans i Göteborg?

Slingan Adt, säger jag också. 
Skyltarna har nog suttit där några år nu, kanske tre, sedan senaste omläggningen av spåren i slingan.
Som en parantes kan nämnas att jag bakom och bortom buskarna en gång körde fast med en åkgräsklippare och fick dras upp av traktor.

Skyltarna har nog suttit där några år nu, kanske tre, sedan senaste omläggningen av spåren i slingan.
Som en parantes kan nämnas att jag bakom och bortom buskarna en gång körde fast med en åkgräsklippare och fick dras upp av traktor.

Senast redigerad av rojo den lördag 17 april 2004 16:44, redigerad totalt 1 gånger.
Och vad vann vi då?? En blå hammock i valfri färg??Ja herrarna har rätt

Jadu åren går fort, jag har jobbat på GS sedan våren -98 och då var det ett par år sedan dom byggde om slingan TROR att slingan byggdes om redan -96 efter en dödsolycka.Skyltarna har nog suttit där några år nu, kanske tre, sedan senaste omläggningen av spåren i slingan.
Ska försöka ta med min kamera lite mera nu när jag jobbar o fota lita vagnar o skyltar mm mm.
Hmm, kanske stämmer det. Växlarna flyttades längre bort och stickspåret togs bort i alla fall, det var väl så. Eller så var det två olika ombyggnader.Struve skrev:Jadu åren går fort, jag har jobbat på GS sedan våren -98 och då var det ett par år sedan dom byggde om slingan TROR att slingan byggdes om redan -96 efter en dödsolycka.
Jag vill helst vinna en grön hammock, men en blå går bra också.

Då en linje 7 la sig på sidan vid marklandsgatan och man skulle backvända vagnar på Axel visade det sig att växlarna inte slöt så det blev aldrig någon backvändning samt man byggde om den så att man inte stod utan översikt och lastade.
Sista linje 7 från Opaltorget till Centralen kom ner för backen i en hastighet som var alldeles för hög samt att växeln låg för körning vänster in till Majorna.
Hade inte en luftledningsstolpe funnits så välplacerad hade nog denna M21:a dansat ner på Högsboleden.
Sista linje 7 från Opaltorget till Centralen kom ner för backen i en hastighet som var alldeles för hög samt att växeln låg för körning vänster in till Majorna.
Hade inte en luftledningsstolpe funnits så välplacerad hade nog denna M21:a dansat ner på Högsboleden.
Den natten skulle jag hem, fick guida ersättningsbussförarna runt för att de skulle hitta (Hisingsförare som aldrig kört på "fastlandet" mer än till och från bussgaraget i Majorna). När det kom till krita att det inte gick att ordna vagnar till Tynnered, och inga ersättningsbussar fanns, ja då blev det uppror bland folket på Axel Dahlströms Torg, så vi som befann oss där klädda i uniform fick söka skydd i personalrummet tills folket lugnade sig...Grovsnus skrev: Sista linje 7 från Opaltorget till Centralen kom ner för backen i en hastighet som var alldeles för hög samt att växeln låg för körning vänster in till Majorna.
- tomsa
Leg Spvf i GBG
Leg Spvf i GBG
När inträffade detta?Grovsnus skrev:
Finns det bilder?
För övrigt anser jag att norra Bohusbanan ska upprustas.
Här kommer jag då instövlandes med det kompletta bild-paketet vad gäller skyltarna vid slingan och hoppas med det naturligtvis att vinna bonuspriset. 
Perspektiv-bilden var inte en lätt en. Det står ett träd mitt i vägen, så det fick bli en abstrakt vy istället.
För övrigt är det kanske dags att uppdatera skyltarna, jag har svårt att tro att en M21 blir aktuell i slingan.

Perspektiv-bilden var inte en lätt en. Det står ett träd mitt i vägen, så det fick bli en abstrakt vy istället.
För övrigt är det kanske dags att uppdatera skyltarna, jag har svårt att tro att en M21 blir aktuell i slingan.

Pessimistrojo skrev: Perspektiv-bilden var inte en lätt en. Det står ett träd mitt i vägen, så det fick bli en abstrakt vy istället.

varför tror du att vi har sparat M21-mellanboggier i Gårdahallen? Jo en ska byggas tillbaka iaf

//Q