Station Kungsgatan

Visa bilder på spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik här!

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Visa bilder på spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik här!
Allmänna forumregler
Användarens profilbild
GustavS

Station Kungsgatan

Inlägg av GustavS »

Några bilder jag lyckades ta på tunnelbanestationen Kungsgatan häromkvällen.
Bild
Bild
Bild

Tagna med mobilen för det var den jag hade på mig.
Tyvärr så var ungsgatan-skylten borttagen igårkväll redan.
well known yimby
Användarens profilbild
kildor

Re: Station Kungsgatan

Inlägg av kildor »

Kul att du hann få det på bild innan det togs bort! :D
Användarens profilbild
Stefan Widén

Inlägg av Stefan Widén »

Undrar var den tog vägen om den är borttagen. Hoppas museet hade ett finger med.....

Stefan
Infrastrukturexpert med ansvar infrastrukturfrågor, hållplats- och spårnära underhåll
Användarens profilbild
Hechtwagen

Inlägg av Hechtwagen »

Brorsan har TVÅ sådana skyltar.... :cheesygrin:
Användarens profilbild
58:an

Inlägg av 58:an »

Redan 1972 blev vi påminda om förfluten tid. Undrar om det kan vara samma skylt? På orienteringstavlan verkar den nuvarande "gröna linjen" vara blå och den "röda" grön. /Hasse
Bild

Bild
Anders Hanquist

Inlägg av Anders Hanquist »

Det verkar som att man håller på att byta format på reklamskyltarna längs spårväggarna. Även på Medborgarplatsen har man monterat ner de äldre skylthållarna. Då dyker mycket smutsigt kakel upp. Frågan är om man "bryr sig om" att passa på att tvätta av väggarna. Troligen har man "glömt" att få med det i budgeten. Även på Medis har sedan länge dolda platser för namnskyltar dykt upp. Passerade där i dag. Det verkar som dessa platser är tomma. Möjligen skulle det kunna finnas någon gammal "SÖDRA BANTORGET" kvar. Jag har dock inte sett någon utan bara några tomma skyltplatser. Har det funnits några kvar bakom reklamskyltarna har de troligen redan "fått fötter" under alla år som gått sedan namnbytet 1940.
LÅ1

Inlägg av LÅ1 »

Var på Hötorgets station i dag. Där fanns en "KUNGSGATAN"-skylt som man kapat på två ställen och ersatt den mittersta delen med blått kakel. Tre kakelplattor tror jag. Det var väl utrymmet mellan två reklamtavlor.
Det verkar som om man sätter upp nya reklamskyltar i stående format. Möjligen i samma proportioner, men med andra mått, som många av dagens reklamtavlor, bl.a. de som rullar tre olika budskap. Men innanför de nya ramarna hade man satt in korrugerad plåt, vilket verkar märkligt.
Rädda en medmänniskas liv, ge blod!
Att betala kontant är en solidaritetshandling
Användarens profilbild
Odd

Inlägg av Odd »

Tänk vad mycket trevligare det hade varit med reklamer i denna storlek i stället för de blaffor som sitter idag.
Jag gillar boxar – jag tänker gärna utanför dem.
LÅ1

Inlägg av LÅ1 »

Visserligen en annan station, men man har kommit på ett kreativt sätt att använda de smutsiga ytorna!
"Såg du smutsiga reklamkampanjen i tunnelbanan?"

Liknande sätt att skriva meddelanden på trottoarer, eller om det var på övergångsställenas vita streck, har jag sett för några år sedan.
daniel_s

Inlägg av daniel_s »

Eller var det i snön på bilarnas rutor? Eller kanske i dammet på gångbanan före sandupptagningen? Eller sanden på stranden? Nä... det här var tråkigt :-D
LÅ1

Inlägg av LÅ1 »

daniel_s skrev:Eller var det i snön på bilarnas rutor? Eller kanske i dammet på gångbanan före sandupptagningen? Eller sanden på stranden? Nä... det här var tråkigt :-D
Nä det var en smutsig yta på marken som någon eller några skrivit ett meddelande genom att lägga ut ett schablon och rengjort så det blev bokstäver. Smart, eftersom det knappast kan kallas vandalisering. :D

En yta som det verkligen skulle fungera på i dag är Plattan, särskilt delarna under tak. Det är förfärligt smutsigt där. Görs det aldrig rent? När det regnar så att ytan blir blöt, genom att luften är fuktig och fotgängare går där med blöta skor, så blir det halt.
Användarens profilbild
MalteR
Kontakt:

Inlägg av MalteR »

Den här finns fortfarande :)Bild

Sent from my SM-N910F using Tapatalk
Mina bilder är ©Hannes R
”A developed country is not a place where the poor have cars. It’s where the rich use public transportation.”
Canon 5D MkII, 24-70mm f/2.8 L, 50mm f/1.4, 100mm f/2.8 Macro, 100-400mm f/4.5-5.6 L, Sigma 12-24mm f/4.5-5.6
Användarens profilbild
Odd

Inlägg av Odd »

LÅ1 skrev:Visserligen en annan station, men man har kommit på ett kreativt sätt att använda de smutsiga ytorna!

Liknande sätt att skriva meddelanden på trottoarer, eller om det var på övergångsställenas vita streck, har jag sett för några år sedan.
Uppenbarligen gick även Stockholm Direkt på reklamtricket :-)
Jag gillar boxar – jag tänker gärna utanför dem.
LÅ1

Inlägg av LÅ1 »

Odd skrev:
LÅ1 skrev:Visserligen en annan station, men man har kommit på ett kreativt sätt att använda de smutsiga ytorna!

Uppenbarligen gick även Stockholm Direkt på reklamtricket :-)
Visst! Bra reklam är ju den som blir uppmärksammad! Och helst omskriven i positiva ordalag.
Även om det sägs att all publicitet är bra, alltså även den där man är kritiskt till något. (Tänk "Det där partiet SD har det skrivits mycket om. Det är säkert ett bra parti, det röstar jag på!" :cheesygrin: )
Skriv svar