Här är en film från bygget av Slussen 1931: Byggnation av Slussen (1931)
Det är alltså byggandet av det som rivs just nu! Det syns en och annan spårvagn i filmen, men bilarna är mer fascinerande!
Slussenbygget 1931
Moderatorer: Jourmaster, Infomaster
Kategoriregler
Livet handlar inte bara om spårvagnar och lokaltrafik. Här kan det diskuteras om andra ting. (endast för registrerade användare)
Allmänna forumregler
Livet handlar inte bara om spårvagnar och lokaltrafik. Här kan det diskuteras om andra ting. (endast för registrerade användare)
Allmänna forumregler
Slussenbygget 1931
Rädda en medmänniskas liv, ge blod!
Att betala kontant är en solidaritetshandling
Re: Slussenbygget 1931
Fäll en tår! Jag har aldrig sett något så vackert, minimalistiskt och FUNKTIONELLT bygge någon stans på denna planet.
/Göran
/Göran
Jag tycker att det finns ett samtida, också funktionellt men betydligt vackrare bygge i stort sett inom synhåll från platsen.hgsldf skrev:Fäll en tår! Jag har aldrig sett något så vackert, minimalistiskt och FUNKTIONELLT bygge någon stans på denna planet.
/Göran
Tegelbacken? Knappast!daniel_s skrev:Jag tycker att det finns ett samtida, också funktionellt men betydligt vackrare bygge i stort sett inom synhåll från platsen.hgsldf skrev:Fäll en tår! Jag har aldrig sett något så vackert, minimalistiskt och FUNKTIONELLT bygge någon stans på denna planet.
/Göran
Stadshuset? (Invigt 1923.)
Troligen avses Västerbron? (Öppnad 1935).
Rädda en medmänniskas liv, ge blod!