Slussenbygget 1931

Livet handlar inte bara om spårvagnar och lokaltrafik. Här kan det diskuteras om andra ting. (endast för registrerade användare)

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Livet handlar inte bara om spårvagnar och lokaltrafik. Här kan det diskuteras om andra ting. (endast för registrerade användare)
Allmänna forumregler
LÅ1

Slussenbygget 1931

Inlägg av LÅ1 »

Här är en film från bygget av Slussen 1931: Byggnation av Slussen (1931)
Det är alltså byggandet av det som rivs just nu! Det syns en och annan spårvagn i filmen, men bilarna är mer fascinerande!
Rädda en medmänniskas liv, ge blod!
Att betala kontant är en solidaritetshandling
hgsldf

Re: Slussenbygget 1931

Inlägg av hgsldf »

Fäll en tår! Jag har aldrig sett något så vackert, minimalistiskt och FUNKTIONELLT bygge någon stans på denna planet.
/Göran
daniel_s

Inlägg av daniel_s »

hgsldf skrev:Fäll en tår! Jag har aldrig sett något så vackert, minimalistiskt och FUNKTIONELLT bygge någon stans på denna planet.
/Göran
Jag tycker att det finns ett samtida, också funktionellt men betydligt vackrare bygge i stort sett inom synhåll från platsen.
LÅ1

Inlägg av LÅ1 »

daniel_s skrev:
hgsldf skrev:Fäll en tår! Jag har aldrig sett något så vackert, minimalistiskt och FUNKTIONELLT bygge någon stans på denna planet.
/Göran
Jag tycker att det finns ett samtida, också funktionellt men betydligt vackrare bygge i stort sett inom synhåll från platsen.
Tegelbacken? Knappast!
Stadshuset? (Invigt 1923.)
Troligen avses Västerbron? (Öppnad 1935).
Rädda en medmänniskas liv, ge blod!
Att betala kontant är en solidaritetshandling
Låst