Många varningar för vakter:
I torsdags var det långa bil- och bussköer kring arbetsplatsen. Vissa tider var trafiken i båda riktningar stoppad på grund av att banarbetarna behövde utnyttja även det fortfarande öppna körfältet.
I dag var de ovan avbildade arbetena klara, och man höll på med rälsbyte på andra spåret.
Ja, man får hoppas att denna konstruktion står sig över tid, i synnerhet som detta verkar vara den bästa teknik som står till buds just nu för spårläggning i gatuspår. Man har lagt edilon-spår i färdiggjutna betongelement, edilon-bilen syns på en av geks bilder (samma teknik tillämpades på delar av spårväg city
Tyvärr kostade man inte på sig att lägga om hela sträckan fram till hpl Gröndal, såväl gångegenskaper som buller förändras påtagligt till det sämre när spårvagnarna lämnar edilon-sträckan. Häromdagen såg jag ett par Infranord-gubbar som stod och tittade på passerande spårvagnar och gned sig om hakan.
Så kommer turen till Soccomoro alias Jazzbacillen alias dr Cassandra Nöjdh alias Durkdrivna Doris etc. (ljudkonst av Lars-Gunnar Bodin): "Låt oss tala klarspråk och rinna ut i sanden".