
Björn Sylvén talade under spårvagnsparaden på Norrmalmstorg.

A1 76 + B19 846 + B20 917. Paraden var inte lätt att fota på Norrmalmstorg på grund av allt folk och motljus.

A27 500. Den vagnen åkte jag med för första gången den 21 maj när föreningen Gamla Hagalunds Vänner (http://www.hagalundsvanner.com) gjorde en utflykt till Malmköping: https://www.sparvagssallskapet.se/forum ... =5&t=38915. Kul att få återse den i Stockholm bara åtta dagar senare.

A31 333 tillhör numera också Stockholms spårvägshistoria där den har varit i trafik sedan 1991. Snart har den varit i trafik längre i Stockholm än i Göteborg.

A283 9207 (ursprungligen A2 27, därefter A5 197 och L3 1207).

A29 170 på Smålandsgatan på sin premiärtur.

Kårsdraget och baletten Kårsetten stod för underhållningen på Norrmalmstorg både före och efter spårvagnsparaden.

A34 4. Den här ordinarievagnen ingick inte i Spårvagnens Dag, men jag tar ändå med bilden eftersom den här platsen på Djurgårdsvägen i backen efter hpl. Bellmansro tidigare var ett av mina favoritställen för fotografering av veteranvagnar. Numera är det bara cafévagnen som passerar här förutom de ordinarie turerna.

A2 24 + BC4 182.

A27 500, interiör. Alla spårvagnar och bussar med gröna galonsäten tillhör mina favoriter.

A24B 17. Man kan få bra bilder på Strandvägen, men risken för att det kommer bilar och annat i vägen är stor.

A51 210 + B31C 618.

A12 335 är en favorit eftersom vi i föreningen Gamla Hagalunds Vänner har haft två abonnemang med den vagnen.

A29 170 med min önskeskyltning. Eftersom jag ägnat mycket tid åt att studera Sundbybergsbanan var det här precis den skyltning jag ville ha. Stort tack för den.

A1 76 + B19 846 + B20 917 visar jag på ytterligare en bild som är lite bättre än den från paraden.

A29 170 med ytterligare en skyltning med anknytning till Sundbybergsbanan.
Bussbilderna visar jag i ett annat inlägg i rätt underforum.
Hälsningar
Peter Bolin