Stockholmare kan köra spårvagn bättre än göteborgare.
Det stod klart under spårvagns-EM.
Göteborg må vara förknippat med spårvagnar – men när spårvagns-EM avgjordes i Berlin nyligen slog Stockholms förare Göteborgs dito.
Arriva, som kör Nockebybanan och Tvärbanan här i Stockholm, blev Sveriges bästa lag med en nionde plats. Göteborgs förare hamnade på plats 13.
Totalt deltog 27 lag från 15 länder. Vinnare blev lag Budapest.
http://mitti.se/stockholm-slog-goteborg ... =stockholm
Grattis Stockholm!
Moderatorer: Jourmaster, Infomaster
Kategoriregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
Grattis Stockholm!
"...men det är ju mörkt ute?..."
"- aah, tänkte inte på de..."
"- aah, tänkte inte på de..."
-
Re: Grattis Stockholm!
Det har vi ju förstått hela tiden. Staden som anklagas för att inte ha någon spårvägskultur, verkar vara bäst på att köra spårvagn i många avseenden. Jag ska inte göra någon djupare analys av mina tankar då jag sitter här och doppar punschrullar i min vodka. Jo, man får faktiskt lov att göra det när man har en brakförkylning 

Eleganten från vidderna är en finare benämning på bonden från vischan.
Tycker nog inte att en 9:e plats är så mycket att skryta med de heller.
Dock får vi väl bjuda på en länk...
Die Europameisterschaft der Straßenbahnfahrer
- dr Cassandra Nojdh
Lätt att säga, när Norrköping inte ens deltog detta årleifd skrev:Tycker nog inte att en 9:e plats är så mycket att skryta med de heller.

Alltnog hade jag redan berört detta i ett tidigare inlägg, om det kan intressera herrarna!
https://www.sparvagssallskapet.se/forum ... 17&t=38844
Så kommer turen till Soccomoro alias Jazzbacillen alias dr Cassandra Nöjdh alias Durkdrivna Doris etc. (ljudkonst av Lars-Gunnar Bodin): "Låt oss tala klarspråk och rinna ut i sanden".