har Swebus Stockholm tagit över mer av dessa bussar från Göteborg eller några andra typer eller ska det överhuvudtaget flyttas bussar från GBG till Sthlm under sommaren?
Bussmicke skrev:Än så länge är det bara denna, fler lär komma. Det är jag ganska säker på.
akta er bara för dom skraltiga ledbussarna. deras kondition sucks hoppas att swebus skrotar dom och ni får nya i Stockholm men det blir väll kanske för dyrt
Jag trodde att jag fortfarande är uppdaterad på hur bussar utvecklats och ser ut. Men uppenbarligen så kommer gummihjulsfordonen i bakgrunden, när man bara sysslar med stålhjulsfordon sedan snart 15 år tillbaka.
Jag har inte lyckats klura ut vad 4274 är för slags buss. En anonym Volvo? En anonym tysk, t ex Neoplan, Mercedes, MAN eller något annat. Någon konstig finne eller norrman? Holländare eller belgare kanske?
Eller bara ett hopplock från någon udda karossbyggare?
De där fyrkantiga lådorna ser ju nästan likadana ut. Människocontainers borde de kallas!
Apropå det så har ni väl hört historien om vad malisen sade när CR 112 på sin tid uppenbarade sig på 70-talets slut (jodå - jag erkänner att känner mig en aning skyldig till produkten ifråga!)? En CR 112 (ibland brukar man tillskriva CR 145 samma händelse) uppenbarade sig i Göteborgs hamn. Innan någon visste ordet av, så var bussen staplad bland containerna på en Amerikabåt. Hamnjobbarna konstaterade helt kort att den där containern väl skulle med båten precis som alla andra containers på kajen.
4274 i SL-skrud står uppenbarligen utanför Föreningssparbankens kontor vid Alviksplan. På det kontoret finns en automat som producerar jättegott kaffe, som min "personlige bankman" brukar bjuda på vid mina besök.
Jag trodde att jag fortfarande är uppdaterad på hur bussar utvecklats och ser ut. Men uppenbarligen så kommer gummihjulsfordonen i bakgrunden, när man bara sysslar med stålhjulsfordon sedan snart 15 år tillbaka.
Jag har inte lyckats klura ut vad 4274 är för slags buss. En anonym Volvo? En anonym tysk, t ex Neoplan, Mercedes, MAN eller något annat. Någon konstig finne eller norrman? Holländare eller belgare kanske?
Eller bara ett hopplock från någon udda karossbyggare?
/Ragge Ringrostig
4274 är en Volvo B10L med Carrus kaross, årsmodell 1997.
Jag trodde att jag fortfarande är uppdaterad på hur bussar utvecklats och ser ut. Men uppenbarligen så kommer gummihjulsfordonen i bakgrunden, när man bara sysslar med stålhjulsfordon sedan snart 15 år tillbaka.
Jag har inte lyckats klura ut vad 4274 är för slags buss. En anonym Volvo? En anonym tysk, t ex Neoplan, Mercedes, MAN eller något annat. Någon konstig finne eller norrman? Holländare eller belgare kanske?
Eller bara ett hopplock från någon udda karossbyggare?
/Ragge Ringrostig
4274 är en Volvo B10L med Carrus kaross, årsmodell 1997.
Jag trodde att jag fortfarande är uppdaterad på hur bussar utvecklats och ser ut. Men uppenbarligen så kommer gummihjulsfordonen i bakgrunden, när man bara sysslar med stålhjulsfordon sedan snart 15 år tillbaka.
Jag har inte lyckats klura ut vad 4274 är för slags buss. En anonym Volvo? En anonym tysk, t ex Neoplan, Mercedes, MAN eller något annat. Någon konstig finne eller norrman? Holländare eller belgare kanske?
Eller bara ett hopplock från någon udda karossbyggare?
/Ragge Ringrostig
4274 är en Volvo B10L med Carrus kaross, årsmodell 1997.
Jag trodde att jag fortfarande är uppdaterad på hur bussar utvecklats och ser ut. Men uppenbarligen så kommer gummihjulsfordonen i bakgrunden, när man bara sysslar med stålhjulsfordon sedan snart 15 år tillbaka.
Jag har inte lyckats klura ut vad 4274 är för slags buss. En anonym Volvo? En anonym tysk, t ex Neoplan, Mercedes, MAN eller något annat. Någon konstig finne eller norrman? Holländare eller belgare kanske?
Eller bara ett hopplock från någon udda karossbyggare?
/Ragge Ringrostig
4274 är en Volvo B10L med Carrus kaross, årsmodell 1997.