En sväng till Lidingö
Moderatorer: Jourmaster, Infomaster
En sväng till Lidingö
Var på Lidingöbanan och tittade. Passade på att inviga den nya digitalkameran. Klart godkänt resultat!

Lidingöbo:
Snyggt! Men...Stillastående tåg i Ropsten är väl ingen utmaning att fota, du ska fota ett åkande tåg på något otillgängligt häftigt ställe.
Synd att jag inte har någon av mina egna bilder upplagda någonstans.......
Det är väl inget fel med att fota ett stillastående tåg. Då går det ju lättare att förbereda sig för att kunna få en bra bild. När man ska fota ett åkande tåg måste man ju oftast chansa och hoppas på att bilden blir bra. Bilden blev förresten bra.
Snyggt! Men...Stillastående tåg i Ropsten är väl ingen utmaning att fota, du ska fota ett åkande tåg på något otillgängligt häftigt ställe.
Det är väl inget fel med att fota ett stillastående tåg. Då går det ju lättare att förbereda sig för att kunna få en bra bild. När man ska fota ett åkande tåg måste man ju oftast chansa och hoppas på att bilden blir bra. Bilden blev förresten bra.
Ett besök på Lidingö
Lidingöbo skrev:Snyggt! Men...Stillastående tåg i Ropsten är väl ingen utmaning att fota, du ska fota ett åkande tåg på något otillgängligt häftigt ställe.
Här är en bild på ett annat ställe. Lok 201 från Rasta mot Talludden.

AGR
Alla mina bilder på forum är © AGR
Åk effektivt åk kollektivt!
Använder numera en Canon EOS 1000D
Alla mina bilder på forum är © AGR
Åk effektivt åk kollektivt!
Använder numera en Canon EOS 1000D
- stockholm79
Jo att man använder ett stativ eller liknade vid slutartider under 30/1 är ett måste. Men som jag skrev tidigare så invigde jag min nya digitalkamera. Jag tänkte pensionera min Leica M2. (som jag plåtat bort mot 6000 bilder med.)
Passar på att visa en bild som kanske Lidingöbo söker "du ska fota ett åkande tåg på något otillgängligt häftigt ställe" Observera att det är mycket låg upplösning, jag har endast ett 16mb minne och vill ta många bilder.

Passar på att visa en bild som kanske Lidingöbo söker "du ska fota ett åkande tåg på något otillgängligt häftigt ställe" Observera att det är mycket låg upplösning, jag har endast ett 16mb minne och vill ta många bilder.
Rörelsebilder
Man måste ju se lite konstnärligt på det också: bilden på Lidingötåget i full karriär tycker jag är bra. Det visar ju nånting mer, eftersom vi alla vet hur en stillastående Lidingöspårvagn ser ut.
- stockholm79