Tunnelbanevagnen Anakin

Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl.

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
Daniel

Tunnelbanevagnen Anakin

Inlägg av Daniel »

En diskussion om tunnelbanevagnen "Anakin" kom då Star Wars-fans träffades idag i samband med SF-mässan i Solletuna. Vi tyckte att det skulle vara kul om vi kunde lyckan knäppa en bild med "Fan Force Sweden" framför vagnen imorgon då vi samlas på nytt. Är det någon som vet om vagnen är i trafik imorgon, vilken linje den rullar på, och kanske tom vid vilka tiden (ungefär) den kommer att passera T-centralen eller Gamla Stan?

mvh Daniel
Användarens profilbild
AeroSol

Inlägg av AeroSol »

Anakin-vagnen har jag aldrig hört talas om! :roll:
Berätta mer!
Daniel

Tunnelbanevagnen Anakin

Inlägg av Daniel »

Det har stått i tidningen (tror det var Metro) att en av C20 vagnarna har fått namnet "Anakin" efter Anakin Skywalker från Star Wars. Bortsett från det är det väl inget speciellt med vagnen, men ett eftertraktatat fotomål för Star Wars-tokar... :D

mvh Daniel
Användarens profilbild
AeroSol

Inlägg av AeroSol »

Aha! Det borde jag listat ut... Trodde det var en utspökad vagn man inte hört ett knyst om.
Användarens profilbild
Bussmicke
Kontakt:

Inlägg av Bussmicke »

AeroSol skrev:Aha! Det borde jag listat ut... Trodde det var en utspökad vagn man inte hört ett knyst om.
Du vet, alla C20 har namn och jag har inte fattat poängen med att ha namn ppå fordon.
Tycker är larvigt.
MN
//Bussmicke.
Besök min hemsida samt Bussmicke.se på Facebook.

Stolt ägare av:
Canon EOS R & 6D Mark II, Canon EOS M5 och Canon Powershot G7 X Mark II samt Sony RX100 Mark III och VII.
AGR
Kontakt:

Anakin

Inlägg av AGR »

Anakin har vagnsnummer 2086
AGR
Alla mina bilder på forum är © AGR
Åk effektivt åk kollektivt!
Använder numera en Canon EOS 1000D
Hans

Anakin

Inlägg av Hans »