Äntligen...
Jag har haft turen att vara med på två besök i AGA-depån/hallen, dels för några veckor sedan, samt igår. Härlig nybyggarkänsla därute...
Som vanligt får bilderna tala för sig själva.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Vilka skönheter, undrar hur de är att köra.. ..???
/hoppfull Leif
Verkligt trevliga bilder. Men man frågar sig om inte denna spårvagnhall är överdimensionerad. Jag läste någonstans att man har tillgång till 7 vagnar. Men hallen verkar ju rymma så mycket mer. Detta verkar slöseri eller är det förberett för framtida trafikutökningar?
turbo skrev:Verkligt trevliga bilder. Men man frågar sig om inte denna spårvagnhall är överdimensionerad. Jag läste någonstans att man har tillgång till 7 vagnar. Men hallen verkar ju rymma så mycket mer. Detta verkar slöseri eller är det förberett för framtida trafikutökningar?
Och större skall den bli, den är dimensionerad för att rymma spårvagnar för en spårväg från Sergels torg till Ropsten.
turbo skrev:Verkligt trevliga bilder. Men man frågar sig om inte denna spårvagnhall är överdimensionerad. Jag läste någonstans att man har tillgång till 7 vagnar. Men hallen verkar ju rymma så mycket mer. Detta verkar slöseri eller är det förberett för framtida trafikutökningar?
Och större skall den bli, den är dimensionerad för att rymma spårvagnar för en spårväg från Sergels torg till Ropsten.
Och en spårväg från Sergels torg till Waldemarsudde!
Lite intressant att kolla destinationsskyltarna. De klarar tydligen inte vissa gemena bokstäver med "nedåtgående staplar", alltså g, j, p,och q (den sistnämnda är kanske inte är så aktuell). Detta har ju inte märkts på de hittillsvarande destinationerna. Men både "Gåshaga brygga" och "Aga" medför ju ett "konstigt" skrivsätt. Går det att lösa på något snyggt sätt? Skulle det funka att använda versaler? Kanske svindyrt att programmera om, vad vet jag?
Leif Spångberg skrev:Från dagens övningar i snålblåsten...
Hmmmm, vad säger ni ? Var det bättre förr ??
/Leif
Nej det var det inte! Inredningen i vagnarna är mycket nyare och vackrare, men resan tar samma tid och är egentligen inte bekvämare. Däremot har renoveringen av banan och nya vagnar förmodligen räddat banan.