Troligen ersättningsbuss + vanligt pendeltåg, med facit i hand!LÅ1 skrev:Antagligen vill man inte besvära resenärens med ytterligare ett byte.Odd skrev:Det verkar som att SJs ersättningsbussar mellan Stockholm och Södertälje fastnar i köerna, kan man höra på Radio Stockholm.
Jag undrar om du kör hela vägen mellan Stockholm och Södertälje med buss? Om så, varför kör dom inte bara till Älvsjö och sedan hyra pendeltåg som körs direkt mellan Älvsjö och Södertälje?
Frågan är vilket som tar längs tid för hela resan Stockholms central -- Södertälje, endast buss eller buss + expresspendeltåg.
Inga pendeltåg stannar i Årstaberg
Moderatorer: Jourmaster, Infomaster
Kategoriregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
Re: Inga pendeltåg stannar i Årstaberg
Jag gillar boxar – jag tänker gärna utanför dem.
-
Fast hur var det nu på annandagen? Uppenbarligen gick ju tågen. Kanske jobben var klara tidigare och då var det ju bra för trafikanterna att man inte i onödan ställde in trafiken när det inte behövdes.
Det fanns ingen information ombord på det tåg jag åkte med att det inte skulle stanna i Årstaberg. (Jag hade ju förväntat mig att det skulle vända vid Stockholm C). Någon som vet?
Det fanns ingen information ombord på det tåg jag åkte med att det inte skulle stanna i Årstaberg. (Jag hade ju förväntat mig att det skulle vända vid Stockholm C). Någon som vet?
Avstängningen mellan Stockholm C och Älvsjö avslutades kl. 09 på annandagen som planerat. Därefter kördes tågen som vanligt med undantag för att de inte stannade i Årstaberg, vilket också det var som planerat.Olle Mornell skrev:Fast hur var det nu på annandagen? Uppenbarligen gick ju tågen. Kanske jobben var klara tidigare och då var det ju bra för trafikanterna att man inte i onödan ställde in trafiken när det inte behövdes.