Inga pendeltåg stannar i Årstaberg

Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl.

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
Användarens profilbild
Odd

Re: Inga pendeltåg stannar i Årstaberg

Inlägg av Odd »

LÅ1 skrev:
Odd skrev:Det verkar som att SJs ersättningsbussar mellan Stockholm och Södertälje fastnar i köerna, kan man höra på Radio Stockholm.
Jag undrar om du kör hela vägen mellan Stockholm och Södertälje med buss? Om så, varför kör dom inte bara till Älvsjö och sedan hyra pendeltåg som körs direkt mellan Älvsjö och Södertälje?
Antagligen vill man inte besvära resenärens med ytterligare ett byte.
Frågan är vilket som tar längs tid för hela resan Stockholms central -- Södertälje, endast buss eller buss + expresspendeltåg.
Troligen ersättningsbuss + vanligt pendeltåg, med facit i hand!
Jag gillar boxar – jag tänker gärna utanför dem.
Olle Mornell

Inlägg av Olle Mornell »

Fast hur var det nu på annandagen? Uppenbarligen gick ju tågen. Kanske jobben var klara tidigare och då var det ju bra för trafikanterna att man inte i onödan ställde in trafiken när det inte behövdes.

Det fanns ingen information ombord på det tåg jag åkte med att det inte skulle stanna i Årstaberg. (Jag hade ju förväntat mig att det skulle vända vid Stockholm C). Någon som vet?
Användarens profilbild
kildor

Inlägg av kildor »

Olle Mornell skrev:Fast hur var det nu på annandagen? Uppenbarligen gick ju tågen. Kanske jobben var klara tidigare och då var det ju bra för trafikanterna att man inte i onödan ställde in trafiken när det inte behövdes.

Det fanns ingen information ombord på det tåg jag åkte med att det inte skulle stanna i Årstaberg. (Jag hade ju förväntat mig att det skulle vända vid Stockholm C). Någon som vet?
Avstängningen mellan Stockholm C och Älvsjö avslutades kl. 09 på annandagen som planerat. Därefter kördes tågen som vanligt med undantag för att de inte stannade i Årstaberg, vilket också det var som planerat.
Skriv svar