Ett förslag om att göra det möjligt att gå på brovalvet under körbanorna på Tranebergsbron. En bra idé i mitt tycke. Men förslagsställarens utsaga om att man vinner "flera hundra meter på varje sida" beror väl helt och hållet på start- och målpunkt.
"Förslag: Gå till stan under bron"
Invändningarna skulle kunna vara att öppningarna i bropelarna är smala och bokstavligen talat blir den trånga sektorn. Och dessutom kan de ge en otrygghetskänsla för dem som är lagd åt det hållet, eftersom en "skum typ" kan gömma sig bakom pelaren.
Gå över vattnet, under bron
Moderatorer: Jourmaster, Infomaster
Kategoriregler
Livet handlar inte bara om spårvagnar och lokaltrafik. Här kan det diskuteras om andra ting. (endast för registrerade användare)
Allmänna forumregler
Livet handlar inte bara om spårvagnar och lokaltrafik. Här kan det diskuteras om andra ting. (endast för registrerade användare)
Allmänna forumregler
Gå över vattnet, under bron
Rädda en medmänniskas liv, ge blod!
Att betala kontant är en solidaritetshandling
Att betala kontant är en solidaritetshandling
Re: Gå över vattnet, under bron
Nja, flera hundra meter på varje sida kan det knappast bli fråga om. På kungsholmssidan kan det som mest bli cirka 120 m, vilket är avståndet från brobågens fot via närmaste trappan till en punkt rakt ovanför på brons gångbana. På tranebergssidan är motsvarande avstånd ungefär 150 m. Så den totala sträckan man tjänar in kan aldrig bli mer än summan av dessa två avstånd. (För det fall att man är beroende av ramper för att ta sig fram, så är ju även brobågens lutning alltför stor!)LÅ1 skrev:Ett förslag om att göra det möjligt att gå på brovalvet under körbanorna på Tranebergsbron. En bra idé i mitt tycke. Men förslagsställarens utsaga om att man vinner "flera hundra meter på varje sida" beror väl helt och hållet på start- och målpunkt.
Re: Gå över vattnet, under bron
Rädda en medmänniskas liv, ge blod!
Att betala kontant är en solidaritetshandling
Att betala kontant är en solidaritetshandling
Re: Gå över vattnet, under bron
Hur brant är det som värst? Finns det andra broar i Stockholm med liknande förutsättningar.LÅ1 skrev:Ett förslag om att göra det möjligt att gå på brovalvet under körbanorna på Tranebergsbron. En bra idé i mitt tycke. Men förslagsställarens utsaga om att man vinner "flera hundra meter på varje sida" beror väl helt och hållet på start- och målpunkt.
"Förslag: Gå till stan under bron"
Invändningarna skulle kunna vara att öppningarna i bropelarna är smala och bokstavligen talat blir den trånga sektorn. Och dessutom kan de ge en otrygghetskänsla för dem som är lagd åt det hållet, eftersom en "skum typ" kan gömma sig bakom pelaren.
Jag kan inte låta bli att kommentera journalistens namn: Papapanagiotou. Kaxigt med tre "pa" i rad!

twr
-----------------------
Var sak på sin plats.
-----------------------
Var sak på sin plats.
Re: Gå över vattnet, under bron
Tja, alla stora bågbroar av betong (Skurubron undantagen) har ju i princip samma form, fast i regel är det ju rätt onödigt, precis som med Tranebergsbron.twr skrev:Hur brant är det som värst? Finns det andra broar i Stockholm med liknande förutsättningar.
Ja, hälften vore nog!twr skrev:Jag kan inte låta bli att kommentera journalistens namn: Papapanagiotou. Kaxigt med tre "pa" i rad!
