Åkte förbi Sätra i helgen och såg att man har byggt upp en lång träställning längs det norrgående spåret. På ställningen sitter det övervakningskameror samt något som liknar armaturer.
Vad är detta?
Vad händer vid Sätra?
Moderatorer: Jourmaster, Infomaster
Kategoriregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
-
Re: Vad händer vid Sätra?
Är inte detta förberedelser för C30 månntro? Man ska väl enbart köra sträckan Norsborg<->Sätra med de nya vagnarna först?
Gissar mer på att det kanske är prov med "spårdektekteringslarm" som skall varna för obehöriga på spåret...Men jag har väl fel i vanlig ordning...
"...men det är ju mörkt ute?..."
"- aah, tänkte inte på de..."
"- aah, tänkte inte på de..."
Båda era teorier delas av mig. Men nu är jag nog mest inne på den senare. Speciellt med tanke på alla kameror som de har satt upp.
Jag väljer att fortsätta på denna fyra år gamla tråd, som har den perfekta rubriken. Om dagens situation har något samband med det som avhandlades i den här tråden för fyra år sedan vet jag inte.
Passerade Sätra på väg till Skärholmen. Märkte att tåget använde mittspåret och att det var arbete på det normala spåret för södergående trafik. Vad är det man gör där?
--------------------------------------
EDIT: La till några ord i första meningen för att markera att det är en gammal tråd.
Passerade Sätra på väg till Skärholmen. Märkte att tåget använde mittspåret och att det var arbete på det normala spåret för södergående trafik. Vad är det man gör där?
--------------------------------------
EDIT: La till några ord i första meningen för att markera att det är en gammal tråd.
Senast redigerad av LÅ1 den tisdag 25 september 2018 0:03, redigerad totalt 1 gånger.
Rädda en medmänniskas liv, ge blod!
Att betala kontant är en solidaritetshandling
Att betala kontant är en solidaritetshandling
-
Besvärande när man fortsätter på en fyra år gammal tråd, dessutom på exakt samma datum. Det förvirrar innan man märker att årtalet är ett annat.
Fast hur gick det med ursprungsfrågan? Vad var det för utrustning som man satt upp 2014?
Bildlicens: Creative Commons by-nc-sa.