Århus kjøper samme vogntype som Bergen
Moderatorer: Jourmaster, Infomaster
Kategoriregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
Re: Århus kjøper samme vogntype som Bergen
De där spårvagnarna är verkligen snygga. Och de ser inte allt för "rymdskeppsaktiga" ut heller.
Re: Århus kjøper samme vogntype som Bergen
Litt skummelt at Ansaldo har noe med dette å gjøre............
-
- Inlägg: 417
- Blev medlem: tisdag 26 december 2006 12:50
- Ort: Stockholm
Re: Århus kjøper samme vogntype som Bergen
Det är Ansaldo STS som bygger systemet och Stadler som levererar spårvagnarna - samma typ som Bybanen i Bergen.
Står mer i danska Ingeniøren:
"Ansaldo STS er ikke at forveksle med AnsaldoBreda, som har leveret IC4-tog til DSB. De to selskaber er uafhængige søsterselskaber og en del af transportenheden i den italienske industrikoncern Finmeccanica.
Normalt indgår de to virksomheder i samme konsortium, men denne gang er signalproducenten Ansaldo STS gået i partnerskab med en anden producent af rullende materiel, schweiziske Stadler, om et bud på den aarhusianske letbane. Et valg der ifølge Claus Rehfeld Moshøj er klogt.
»De har valgt at gå sammen med Stadler. De har formodentlig tænkt, at Ansaldobreda qua IC4 har en meget kompliceret historie i Danmark, der også har kørt over mange år efterhånden. Derfor var deres valg af en anden samarbejdspartner uden tvivl klogt,« siger direktøren."
Se länk:
http://ing.dk/artikel/ansaldobreda-soes ... ign=daglig
/Thomas Å
Står mer i danska Ingeniøren:
"Ansaldo STS er ikke at forveksle med AnsaldoBreda, som har leveret IC4-tog til DSB. De to selskaber er uafhængige søsterselskaber og en del af transportenheden i den italienske industrikoncern Finmeccanica.
Normalt indgår de to virksomheder i samme konsortium, men denne gang er signalproducenten Ansaldo STS gået i partnerskab med en anden producent af rullende materiel, schweiziske Stadler, om et bud på den aarhusianske letbane. Et valg der ifølge Claus Rehfeld Moshøj er klogt.
»De har valgt at gå sammen med Stadler. De har formodentlig tænkt, at Ansaldobreda qua IC4 har en meget kompliceret historie i Danmark, der også har kørt over mange år efterhånden. Derfor var deres valg af en anden samarbejdspartner uden tvivl klogt,« siger direktøren."
Se länk:
http://ing.dk/artikel/ansaldobreda-soes ... ign=daglig
/Thomas Å