Rundgång i Trại Mát
Moderatorer: Jourmaster, Infomaster
Kategoriregler
Visa bilder på spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik här!
Allmänna forumregler
Visa bilder på spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik här!
Allmänna forumregler
Rundgång i Trại Mát
En inte alltför känd destination gissar jag.

-
Re: Rundgång i Trại Mát
Namnet är ett anagram för "tai tram" , var är vi?
HS
HS
Näsbypark? 

Nja, lite mer åt sydost. En bit bortom Saltsjöbaden...
Hade inte tänkt det som en bildgåta men gissa gärna. Och inget Google-fusk
Hade inte tänkt det som en bildgåta men gissa gärna. Och inget Google-fusk

Tja, eftersom du skriver att det är i Trại Mát så gissar jag utan googling att det är just där! Och det hittar jag inte i min kartbok, så jag gissar på Vietnam?
Jo, Vietnam är alldeles korrekt. Det här var, som skrivet, inte alls tänkt som en bildgåta. Andra ändpunkten på nuvarande rest av linjen heter Da Lat.

Centralstationens flaggning får ett gammalt förhärdat rödgardisthjärta att hoppa några extra slag. Av fasa eller upphetsning låter jag vara oskrivet.
Det är väl knappt att denna lilla sträcka kvalar in i kategorin. Förortsbana: jo, ja, hm, reguljär trafik: förvisso.

Man försöker lansera denna lilla isolerade spårstump som en turistattraktion. Själv hade jag inte hört talas om denna "attraktion" då jag kom till staden, min faiblesse till trots, utan sprang på den av en slump. Får väl räkna den till svåråkta udda kilometrar.
Banans öde är rätt fascinerande. Nu är det fritt att googla

Centralstationens flaggning får ett gammalt förhärdat rödgardisthjärta att hoppa några extra slag. Av fasa eller upphetsning låter jag vara oskrivet.
Det är väl knappt att denna lilla sträcka kvalar in i kategorin. Förortsbana: jo, ja, hm, reguljär trafik: förvisso.

Man försöker lansera denna lilla isolerade spårstump som en turistattraktion. Själv hade jag inte hört talas om denna "attraktion" då jag kom till staden, min faiblesse till trots, utan sprang på den av en slump. Får väl räkna den till svåråkta udda kilometrar.
Banans öde är rätt fascinerande. Nu är det fritt att googla