Rundgång i Trại Mát

Visa bilder på spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik här!

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Visa bilder på spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik här!
Allmänna forumregler
Fnys

Rundgång i Trại Mát

Inlägg av Fnys »

En inte alltför känd destination gissar jag.

Bild
Henrik Schütz

Re: Rundgång i Trại Mát

Inlägg av Henrik Schütz »

Namnet är ett anagram för "tai tram" , var är vi?

HS
daniel_s

Inlägg av daniel_s »

Näsbypark? :D
Fnys

Inlägg av Fnys »

Nja, lite mer åt sydost. En bit bortom Saltsjöbaden...
Hade inte tänkt det som en bildgåta men gissa gärna. Och inget Google-fusk :mrgreen:
daniel_s

Inlägg av daniel_s »

Tja, eftersom du skriver att det är i Trại Mát så gissar jag utan googling att det är just där! Och det hittar jag inte i min kartbok, så jag gissar på Vietnam?
Fnys

Inlägg av Fnys »

Jo, Vietnam är alldeles korrekt. Det här var, som skrivet, inte alls tänkt som en bildgåta. Andra ändpunkten på nuvarande rest av linjen heter Da Lat.

Bild
Bild
Centralstationens flaggning får ett gammalt förhärdat rödgardisthjärta att hoppa några extra slag. Av fasa eller upphetsning låter jag vara oskrivet.

Det är väl knappt att denna lilla sträcka kvalar in i kategorin. Förortsbana: jo, ja, hm, reguljär trafik: förvisso.

Bild
Bild
Bild
Man försöker lansera denna lilla isolerade spårstump som en turistattraktion. Själv hade jag inte hört talas om denna "attraktion" då jag kom till staden, min faiblesse till trots, utan sprang på den av en slump. Får väl räkna den till svåråkta udda kilometrar.

Banans öde är rätt fascinerande. Nu är det fritt att googla :)
Skriv svar