bruse skrev:SL påstår att A32, alltså samma vagn som finns i Croydon, inte går att använda på stadsgator med liten radie. Lyssnar inte London Transport på SL, de har ju alltid rätt!

Tjaha, varför skulle SL kräva av kollegorna i London att de skall lyssna på SL? Varför anser Du att SL alltid har rätt? Inte har jag påstått att SL har rätt i alla fall!
Samarbetet med kollegorna i Köln, Bonn, Saarbrücken, Haag, Croydon och Istanbul är faktiskt mycket gott och ingen i det gänget anser sig vara förmer än någon annan. Tvärtom så delar vi de flesta uppfattningar om vad som är bra respektive mindre bra hos vår gemensamma Bombardier-vagn! Var och en av oss har punkter där vi kanske tänkt och handlat litet bättre än de andra, men var och en av oss har minsann också haft all anledning att ta lärdom av de andra. Sedan är det inte mer med det!
När det gäller A32 i snäva kurvor, så fanns det ingen anledning att specificera vagnen för mindre radier än 25 m i trafikspår (med full last) och för depåspår för 20 m (olastad - en sådan kurva finns i Brommadepån). Vi vet, och visste redan då, att vagnen mycket väl kan köras i snävare radier vid ett något annat utförande hos ledpartierna än det som A32 har. Blir snävare radier aktuella, vilket vi dock för tillfället tyvärr inte ser att det kommer att bli aktuellt, så kan man göra lämpliga modifieringar.
Bruse, när tänker Du f ö hämta "C20-kaffet"? Hör av Dig så hittar vi tid och plats!
/Radielle Ragge