Invändig linjenummerskylt M28/29 köpes
Moderatorer: Jourmaster, Infomaster
Kategoriregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
Invändig linjenummerskylt M28/29 köpes
Någon som vet om de invändiga gamla linjenummerskyltarna (med plastfilm) från göteborgska M28/29 finns till salu någonstans? Det borde ju blivit en del till kassation tänker jag. Svara gärna med PM.
Kollektivtrafik- och spårtrafikintresserad med specialintresse för trafikplanering och schemaläggning av spårtrafik.
Re: Invändig linjenummerskylt M28/29 köpes
Ringlinjen hadde noen skiltkasser til salgs for noen år siden, men jeg tror det var destinasjonsfilmene til M31.......
Men du kan jo prøve å ta kontakt med dem, eventuelt kontakte GS....
Andreas
Men du kan jo prøve å ta kontakt med dem, eventuelt kontakte GS....
Andreas
Ringlinien sålde just sådana nummerskyltar för 200:- styck på öppet hus för några år sedan, men de gick åt fort. Vet inte om det finns något stort lager någonstans...
Spårvagnsförare Göteborgs Spårvägar samt bussförare på Spårvägssällskapet Ringlinien http://jobblogg.olasand.se
Jamen det var ju oturligt...
Om någon har ett lager med onödigt många går det fint att kontakta mig via PM.
God jul
Om någon har ett lager med onödigt många går det fint att kontakta mig via PM.
God jul

Kollektivtrafik- och spårtrafikintresserad med specialintresse för trafikplanering och schemaläggning av spårtrafik.
Håll till godo, när M33 kommer och M28/M29 avvecklas finns förmodligen en ny chans. Problemet är väl att förutspå när detta inträffar, trafikökning mm kan måhända göra att M34 måste inväntas....
Den som lever får se!
Skickas från min iPhone via Tapatalk
Den som lever får se!

Skickas från min iPhone via Tapatalk
------------------------------------
Det är ni som är dom konstiga, det är jag som är normal! (J.Thåström)
Hur tänker du? Det finns väl inte så många innerskyltar kvar alls
Med reservation för tyckfel.
Jag har för mig att jag såg en sådan i en vagn på linje 3 vid Lucia. Minns inte vilken dock2763 skrev:Hur tänker du? Det finns väl inte så många innerskyltar kvar alls

Alla M28 har kvar sina invändiga nummerskyltar medan samtliga M29 har fått ny digital skyllt på insidan.
Spårvagnsförare Göteborgs Spårvägar samt bussförare på Spårvägssällskapet Ringlinien http://jobblogg.olasand.se
Har inte de M28 som har biljettautomat även fått digital skylt?
Jag vill tro att du har rätt i detta, Harald.Harald skrev:Har inte de M28 som har biljettautomat även fått digital skylt?
Jag vet att jag åkt i en M28 med digital skylt helt nyligen, men är väl för trött efter jobbet för att minnas vilken eller att svara tvärsäkert...

Om den inte tagits bort så finns det minst en M28 med digital skylt inombords. Var det kanske till och med ett försök inför att man införde de skyltar som sitter i M32?
Vad jag minns så finns det dock ingen automagi för att synka skyltar mellan kopplade pedalvagnar så hur man än gör så får man bara visning på elektronisk skylt i den främre vagnen.
Vad jag minns så finns det dock ingen automagi för att synka skyltar mellan kopplade pedalvagnar så hur man än gör så får man bara visning på elektronisk skylt i den främre vagnen.
Nu när fler och fler M28 får sig en ansiktslyftning så kanske det monterats ur några gamla invändiga linjenummerskyltar som nu ligger övergivna och skräpar?
Har du tips om sådana skyltar, dra gärna iväg ett PM till mig.
PS. Ser att jag från början kan ha lagt denna tråd i "fel" underforum. Ber moderator att i så fall flytta den till lämpligare plats.
Har du tips om sådana skyltar, dra gärna iväg ett PM till mig.
PS. Ser att jag från början kan ha lagt denna tråd i "fel" underforum. Ber moderator att i så fall flytta den till lämpligare plats.