Introt/vinjetten till filmen Tic Tac från 1997 är till stora delar t-banan, liksom omslaget till dvd-filmen.
Spårväg/T-bana i populärkulturen
Moderatorer: Jourmaster, Infomaster
Kategoriregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
Re: Spårväg/T-bana i populärkulturen
Jag gillar boxar – jag tänker gärna utanför dem.
Vagn 24+182 i SVT:s vinjett Fröken Frimans krig:
Seriestart ikväll fredag den 27:e kl.21.00.
Seriestart ikväll fredag den 27:e kl.21.00.
-
"Spårvagnarna kör ikapp nerför Drottninggatan" (ur Vakna nu Anneli av Magnus Johansson från Norrköping (90-talshit)).
Och Rolf Allan Mjunstedt (Rena rama Rolf) var ju spårvagnsförare i Götet.
T-baneresa beskrivs bl a i Tre gringos av Just D: de tog blå linjen nerifrån Fridhemsplan.
Låten Pendeltåg (Åååka pendeltåg...) sjöngs av gruppen Köttgrottorna långt före Markoolio.
Och Rolf Allan Mjunstedt (Rena rama Rolf) var ju spårvagnsförare i Götet.
T-baneresa beskrivs bl a i Tre gringos av Just D: de tog blå linjen nerifrån Fridhemsplan.
Låten Pendeltåg (Åååka pendeltåg...) sjöngs av gruppen Köttgrottorna långt före Markoolio.
- Hechtwagen
Och så en bild av F4 4055 på insidan av omslaget tillAnders F Rönnbloms senaste album "The Caviar Pizza Man is back".... 

Rapparen Houman Sebghati tillsammans med sångerskan Maja Gullstrand gjorde 2007 en snygg video i 50 och-60-talsmiljö. Tredje versen skildrar tunnelbanan.
http://www.youtube.com/watch?v=pOcimZavV08
Ledsen för inbäddningen. Får inte riktigt till det.
http://www.youtube.com/watch?v=pOcimZavV08
Ledsen för inbäddningen. Får inte riktigt till det.
- Jourmaster
- Moderator
Man ska inte ange hela adressen, utan bara teckensträngen efter likhetstecknet. Jag har rättat det nu.
Mvh
Jourmaster
Mvh
Jourmaster
Jourhavande forummoderator.