
"Det går långsamt fram, men det går ändå fram". En rykande dagsaktuell bild från Nymånegatan.

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster
Men det är väl baksidan på en sluttavla man ser vid det andra spåret och i det finns ingen motväxel.Fredrik E skrev:Troligen beror hastighetsbegränsningen på att vagnen har en motväxel framför sig.
Om det finns en allmän hastighetsregel i Tri som är tillämplig så behöver man ju inte upprepa informationen genom att sätta upp en skylt.Olof skrev:Eftersom man inte har lyckats att bygga växeln rak så är det 15km/h som gäller.
Och kommer så alltid att vara, eller i alla fall tills man kommer ut och får baxat växeln rätt.
Eller så har man bara slarvigt skrivit "kurva" i TRI'n och inte "kruvspår"
Man kan inte få "kör" i någon punktsignal. Signalbilderna är "stopp" eller "rörelse på sikt x tillåten". x="rakt fram", "åt höger" eller åt vänster". Det verkar ha tagit av lite här. Avsikten med punktsignalerna när de infördes var att reglera konfliktpunkter, inte sträckor. Man kan förstås behöva sätta upp en signal för att styra körningen över en detektor som tillhör anläggningen eller hålla vägen fri för backning genom slingan, men det här ser lite överdrivet ut.Vardon skrev:Men den ska väl snart vara igång, undrar om det fortfarande går att få kör i motriktade signaler samtidigt.