Snabbspår på gång i Norrköping

Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl.

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
Användarens profilbild
Martin

Re: Snabbspår på gång i Norrköping

Inlägg av Martin »

M_M skrev:
leifd skrev:
M_M skrev:Nån kanske kan vara sugen på att berätta exakt vad som är Kaffebacken istället då?
Välkommen hit så ska ja visa !
Lååångt bort :)
Jag skrev in orden "kaffebacken" och "Norrköping" i en sökmotor, och fick fram att det finns en brf Kaffebacken vid Ektorpsgatan/Bandygränd.

Ni med lokalkännedom, är jag på rätt spår?
------------------------------------
Det är ni som är dom konstiga, det är jag som är normal! (J.Thåström)
Niklas Karlsson

Re: Snabbspår på gång i Norrköping

Inlägg av Niklas Karlsson »

Martin skrev:Jag skrev in orden "kaffebacken" och "Norrköping" i en sökmotor, och fick fram att det finns en brf Kaffebacken vid Ektorpsgatan/Bandygränd.

Ni med lokalkännedom, är jag på rätt spår?
Det stämmer. Kaffebacken ligger strax "före" Ektorps centrum när man kommer från Gamla Övägen. Namnet, förmodar jag, är av gammalt datum då backen lär ha funnits där långt innan bostadsrättsföreningen var påtänkt. Kan man tänka sig att det för i världen gjordes små utflykter (en dryg km från innerstaden) ut på "landet" för att ta kaffe på södersidan av backen?

/Niklas
När börjar spårvagnarna rulla på Kungsgatan igen?
Skriv svar