A30B/B30B till Kuba?

Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl.

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
Användarens profilbild
643

Re: A30B/B30B till Kuba?

Inlägg av 643 »

Joakim W skrev:På min karta står det på det stället "GLADÖ KVARN", och inte Kuba. Men allt är alltså ett skämt?

Bedöm själv! :mrgreen:
SSS 643 (+25,201,43)
fd SS 4643
Användarens profilbild
643

Inlägg av 643 »

twr skrev:I den här artikeln: http://en.wikipedia.org/wiki/Hershey_Electric_Railway står iallafall inget om köpet.

Även där har man lyckats ändra på sanningen. Varför måste det vara så hemligt? Kubanerna betalade
mera än de i Lund, det kommer ju fram förr eller senare...
SSS 643 (+25,201,43)
fd SS 4643
Markus E

Inlägg av Markus E »

Jag vet inte, det här verkar ju vara ett riktigt tågmuppskämt. Internmupparna skrattar och har kul medan några går på det. Jag gick väl på det halvt om halvt. Lägg ner detta forum om det är den här muppnivån som skall gälla.
twr

Inlägg av twr »

HSS Elva skrev:Vilken tur att ingen vill skicka mig till Kubas skrotfirma :cheesygrin: :
Bild
Var kommer denna karta ifrån?
twr
-----------------------
Var sak på sin plats.
Användarens profilbild
mamma Ulla

Inlägg av mamma Ulla »

643 skrev:Även där har man lyckats ändra på sanningen. Varför måste det vara så hemligt? Kubanerna betalade
Eller så försöker man sälja dem två gånger... På samma sätt som med Eiffeltornet en gång. :wink:

http://sv.wikipedia.org/wiki/Victor_Lustig
We Are Really Worried About You
Användarens profilbild
643

Inlägg av 643 »

twr skrev:
HSS Elva skrev:Vilken tur att ingen vill skicka mig till Kubas skrotfirma :cheesygrin: :
Bild
Var kommer denna karta ifrån?
Kuba kan mycket väl ligga i Huddinge - har själv Kaanan och Oljeberget i omedelbar närhet-
har du verkligen hittat rätt karta???
Senast redigerad av 643 den lördag 15 juni 2013 15:20, redigerad totalt 1 gånger.
SSS 643 (+25,201,43)
fd SS 4643
Användarens profilbild
643

Inlägg av 643 »

mamma Ulla skrev:
643 skrev:Även där har man lyckats ändra på sanningen. Varför måste det vara så hemligt? Kubanerna betalade
Eller så försöker man sälja dem två gånger... På samma sätt som med Eiffeltornet en gång. :wink:

http://sv.wikipedia.org/wiki/Victor_Lustig

Brooklynbron?
SSS 643 (+25,201,43)
fd SS 4643
spårsnoken

Inlägg av spårsnoken »

Markus E skrev:Jag vet inte, det här verkar ju vara ett riktigt tågmuppskämt. Internmupparna skrattar och har kul medan några går på det. Jag gick väl på det halvt om halvt. Lägg ner detta forum om det är den här muppnivån som skall gälla.
-----------------------
Det är väl inte fel med lite humor. Men jag tror att många trots allt hoppas på att nyheten är sann.... Annars är det ju i alla fall av inläggen att döma många även inbitna 'diggare' som gått på det...

Och inte vore det fel om t.ex. SIDA - som har ett långt förflutet i Kuba och andra håll i regionen - engagerade sig i det för att möjliggöra att vagnar som annars skulle skrotas fick ett nytt liv på en plats i världen där det verkligen behövs insatser för kollektivtrafiken. Kanadensiska SIDA fixade ju så att de gamla tunnelbanevagnarna från Toronto kom till Lagos och där gör stor nytta i kollektivtrafiken.

mvh/spårsnoken
Skriv svar