Sommarplanering för spårvägsdiggare som vill till Norrköping

Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl.

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
Användarens profilbild
bark
Kontakt:

Sommarplanering för spårvägsdiggare som vill till Norrköping

Inlägg av bark »

Lika bra att rycka tag i en gammal tråd:

Blir det några spårarbeten/avstängningar i Norrköping under 2013?
Användarens profilbild
roggek

Re: Sommarplanering för spårvägsdiggare som vill till Norrkö

Inlägg av roggek »

bark skrev:Lika bra att rycka tag i en gammal tråd:

Blir det några spårarbeten/avstängningar i Norrköping under 2013?
Det är Inte Förbjudet att starta en ny tråd...

Nu satte du säkert mig och en massa andra med hjärtat i halsgropen, p g a att man oftast läser inläggsdatumen lite slarvigt...Att dra upp en tre år gammal tråd borde det vara landsförvisning på...
"...men det är ju mörkt ute?..."
"- aah, tänkte inte på de..."
C12C3C3C12

Inlägg av C12C3C3C12 »

Nja det är väl på gränsen till tjänstefel, hade just börjat att bläddra i almanackan när jag hakade upp mig på Ljura samt Hageby.

Dags att låsa tråden?
Användarens profilbild
Jourmaster
Moderator
Moderator

Inlägg av Jourmaster »

C12C3C3C12 skrev:Dags att låsa tråden?
Ämnet kan väl ändå vara intressant så vi gör en ny tråd.
Jourhavande forummoderator.
C12C3C3C12

Inlägg av C12C3C3C12 »

C12C3C3C12 skrev:Nja det är väl på gränsen till tjänstefel, hade just börjat att bläddra i almanackan när jag hakade upp mig på Ljura samt Hageby.

Dags att låsa tråden?
Oops, syftningsfel av mig, syftade på att dra upp en gammal tråd istället för att öppna en ny tråd vilket är gjort nu (tjänstefel av mig).
kirunavaara

Inlägg av kirunavaara »

Hej,

med reservation för eventuella akuta åtgärder så kommer spårvagnarna rulla hela sommaren.

Just nu pågår spårarbete på Albrektsvägen (den del som tillhör Klingsbergsslingan). Under Bråvallafestivalen 27-29 juni och en bit in på 30 juni kommer vagnar vända i Klingsberg.

Under hösten planerar vi spårbyte mellan Hagaplan och Sandbyhov, och slipersbyte strax söder om vändslingan Vidablick. Exakt datum är inte fastställt, projektering pågår. Linje 3 kan då vända i Fridvalla och buss ersätta mellan Hagaskolan och Vidablick, men även där är inte sista ordet sagt.

Så passa på att t ex digga denna nyrenoverade Düwag i sommar:
Bild

Hälsningar
Martin, tekniska kontoret Norrköping
Användarens profilbild
M_M

Inlägg av M_M »

kirunavaara skrev:Just nu pågår spårarbete på Albrektsvägen (den del som tillhör Klingsbergsslingan). Under Bråvallafestivalen 27-29 juni och en bit in på 30 juni kommer vagnar vända i Klingsberg.
Trevligt!

Är/var det denna delsträcka som var i mer eller mindre akut behov av spårbyte? D.v.s. är resten av slingan i bättre skick?

Finns det några planer på att köra några enstaka "skoltåg" i slingan i ordinarie tidtabeller framöver?
kirunavaara

Inlägg av kirunavaara »

Är/var det denna delsträcka som var i mer eller mindre akut behov av spårbyte? D.v.s. är resten av slingan i bättre skick?
Precis. Övriga bitar som var i dåligt skick har redan åtgärdats under de senaste 2-3 åren. Efter spårbytet som görs nu kommer inte Klingsbergsslingan vara i toppskick heller, men vi håller den vid liv för tillfällig trafik. Ifall kollektivtrafikmyndigheten kommer besluta om ordinarie trafik i framtiden så blir det förhållandevis lätt att upprusta slingan för det, då behöver hållplatserna fixas till och eventuellt några växlar flyttas på eller bytas ut.
Finns det några planer på att köra några enstaka "skoltåg" i slingan i ordinarie tidtabeller framöver?
Inte just nu. Kungsgårdsgymnasiet kommer att flytta ut ur skolbyggnaden 2014.
20581000184197

Inlägg av 20581000184197 »

Under Bråvallafestivalen kommer väl inte linje 3:s norra gren att trafikeras med spårvagnar, utan båda linjerna ska vända i Fridvalla, och Hagaskolan-Vidablick ska trafikeras med buss. Så har jag förstått det i alla fall.
Skriv svar