Del av Saltsjöbanan stängs av i sommar
Moderatorer: Jourmaster, Infomaster
Kategoriregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
Re: Del av Saltsjöbanan stängs av i sommar
I Nacka-Värmdö Posten kan man läsa att "skärmen" blir ca en meter hög och en meter bred, så det verkar - om tidningen inte missuppfattat det hela - handla om en vall eller mur snarare än ett plank. Dock är det bara en del av sträckan som får bullerskärm, och bara på prov. Vilket alltså inte hindrar att det krävs en lång totalavstängning.
/Gunnar Ekeving
Rädda en medmänniskas liv, ge blod!
Att betala kontant är en solidaritetshandling
Att betala kontant är en solidaritetshandling
Villaägare som flyttade dit Visste ju att tåget fanns där så de ska Inte klaga!
//Bussmicke.
Besök min hemsida samt Bussmicke.se på Facebook.
Stolt ägare av:
Canon EOS R & 6D Mark II, Canon EOS M5 och Canon Powershot G7 X Mark II samt Sony RX100 Mark III och VII.
Besök min hemsida samt Bussmicke.se på Facebook.
Stolt ägare av:
Canon EOS R & 6D Mark II, Canon EOS M5 och Canon Powershot G7 X Mark II samt Sony RX100 Mark III och VII.
-
Finns det något sagt om hur länge "underhållsarbetet" (terminologi från SL:s störningsinformation) Neglinge-Saltsjöbaden skall pågå?
-
Men Micke då, när jag flyttade in i min första lägenhet visste jag att jag hade grannar. Jag har trots det rätt att klaga om de spelar hög musik efter 22.00.
Det är samna sak med Saltsjöbanan. Bara för att SL köpt en järnväg, får dom inte bullra hur mycket dom vill. Det torde vara världens bullrigaste tåg som går på saltsjöbanan, inget som skall accepteras. Det är inga extrema krav som skall uppfyllas!
HS
Det är samna sak med Saltsjöbanan. Bara för att SL köpt en järnväg, får dom inte bullra hur mycket dom vill. Det torde vara världens bullrigaste tåg som går på saltsjöbanan, inget som skall accepteras. Det är inga extrema krav som skall uppfyllas!
HS
-
Villaborna i Nacka har ju dock inte uppnått någonting annat än:
- Långsammare tåg
- Glesare avgångar
- Helt inställd trafik i sommar
Det kan tyckes att deras kamp har varit något kontraproduktiv...
- Långsammare tåg
- Glesare avgångar
- Helt inställd trafik i sommar
Det kan tyckes att deras kamp har varit något kontraproduktiv...
känslan när man missar tuben med 1 sekunds marginal....
Preliminärt till slutet av juni 2013 enligt info på SLs hemsida.Anders Hanquist skrev:Finns det något sagt om hur länge "underhållsarbetet" (terminologi från SL:s störningsinformation) Neglinge-Saltsjöbaden skall pågå?
"...men det är ju mörkt ute?..."
"- aah, tänkte inte på de..."
"- aah, tänkte inte på de..."
http://www.sll.se/sll/templates/meeting ... x?id=63616
Punkt 10 rör Saltsjöbanan. Uppenbarligen tänker man sig att Saltsjöbanan ska finnas kvar ungefär i dagens form, men utrustas med ATC. Man vill att den statliga medfinansieringen för Tvärspårväg Ost ska omfördelas, vilket väl får tolkas som att planerna för en konvertering till Tvärbana nu är skrotade? För 1257 miljoner de närmaste 15 åren, huvudsakligen före 2021, får banan en teknisk livslängd på 40 till 60 år. Tågen behöver bytas ut omkring år 2030. Neglingedepån ska rustas upp, och någon depå i Igelboda lär det väl därför inte bli frågan om.
Punkt 10 rör Saltsjöbanan. Uppenbarligen tänker man sig att Saltsjöbanan ska finnas kvar ungefär i dagens form, men utrustas med ATC. Man vill att den statliga medfinansieringen för Tvärspårväg Ost ska omfördelas, vilket väl får tolkas som att planerna för en konvertering till Tvärbana nu är skrotade? För 1257 miljoner de närmaste 15 åren, huvudsakligen före 2021, får banan en teknisk livslängd på 40 till 60 år. Tågen behöver bytas ut omkring år 2030. Neglingedepån ska rustas upp, och någon depå i Igelboda lär det väl därför inte bli frågan om.
twr
-----------------------
Var sak på sin plats.
-----------------------
Var sak på sin plats.
-
Hur kommer det sig att C10/C11 beräknas kunna gå kvar i trafik mycket längre än C6?