Solsidan 07:05 i morse.
Var är spåren?
Moderatorer: Jourmaster, Infomaster
Spåren är belägna under de frusna vattnet i flingform 

//Bussmicke.
Besök min hemsida samt Bussmicke.se på Facebook.
Stolt ägare av:
Canon EOS R & 6D Mark II, Canon EOS M5 och Canon Powershot G7 X Mark II samt Sony RX100 Mark III och VII.
Besök min hemsida samt Bussmicke.se på Facebook.
Stolt ägare av:
Canon EOS R & 6D Mark II, Canon EOS M5 och Canon Powershot G7 X Mark II samt Sony RX100 Mark III och VII.
Jag tycker att det ser ut som om någon ovanligt bredbent vasalopps övare passerat där.
Det finns ju olika disipliner bland skidåkarne, detta kanske är en ny trend?
Sedan kan jag ju bara inte förstå varför längdskidåkarne kan sätta dubbdäck på sina rullskidor, precis som andra trafikanter gör..?
Ja då slipper de ju att valla iallafall.
Bj. (ogillar snö i stan)
Det finns ju olika disipliner bland skidåkarne, detta kanske är en ny trend?
Sedan kan jag ju bara inte förstå varför längdskidåkarne kan sätta dubbdäck på sina rullskidor, precis som andra trafikanter gör..?
Ja då slipper de ju att valla iallafall.
Bj. (ogillar snö i stan)
Vadå jag dyster?
-
Re: Var är spåren?
Er det noen som er oppe kl. 07.05!?Bobjörk skrev:
Solsidan 07:05 i morse.
Kanskje han er på jobb...?Østensjøen skrev:Er det noen som er oppe kl. 07.05!?
Ja, gjerne de som jobber på den tiden av døgnet, t-bane førere, konduktører på Saltsjøbanen og andre, mens noen på dette tidspunktet netopp er ferdig på jobb.....Østensjøen skrev:Er det noen som er oppe kl. 07.05!?Bobjörk skrev: Solsidan 07:05 i morse.
Andreas
-
Hör rykten om att Norrmännen gillar att sova länge. Det blir inte fart på dom förrän vid middags tiden :-). Är det därför dom alltid hälsar Morn,morn??? Var i Norge pä 1950-talet och då fanns inga restauranger öppna för att servera frukost. Fick inte mat förrän 12-tiden
Nej nu skojar jag , men det var en film just om denna sak i TV'n här i USA. Dör det även påstods att Norskarna gick till sängs med skidorna på.
mvh Dennis
Nej nu skojar jag , men det var en film just om denna sak i TV'n här i USA. Dör det även påstods att Norskarna gick till sängs med skidorna på.
mvh Dennis
.Är intresserad av balance mellan de olika trafikmedlen. Är inte helt galen men nästan......
-
Ja, uppenbarligen, eftersom rusningstrafiken börjar då...Østensjøen skrev:
Er det noen som er oppe kl. 07.05!?
Första expresståget går 07:28 från Saltsjöbaden.
Bantekniker
Vell, har man lyst så kan man stå opp tidlig, men de fleste gjør jo det fordi de må, enten på gunn av jobben, eller småbarn i heimen.Björn J. skrev:Det beror ju på vad man har för referenser Andy.
Jag har varit uppe i ungefär en halvtimma redan.
Bj.
Andre jobber jo med å vaske sporvogner og t-bane vogner, og disse jobber ihvertfall her i landet om natta!
Andreas
-
Hehe... Jeg har ofte lyst til å bare drite i hele verden og sove videre om morgan... Men det går ikke. Må stå opp. Heldigvis har vi jo helgene. Da er jeg oppe til 02.00 om natta og står opp rundt 12.00...Dennis Hage skrev:Hör rykten om att Norrmännen gillar att sova länge. Det blir inte fart på dom förrän vid middags tiden. Är det därför dom alltid hälsar Morn,morn??? Var i Norge pä 1950-talet och då fanns inga restauranger öppna för att servera frukost. Fick inte mat förrän 12-tiden
mvh Dennis
Hehe, dere har vel hørt om Montreux-festivalen der europeiske TV-stasjoner sender inn morsomme programmer?Dennis Hage skrev:Hör rykten om att Norrmännen gillar att sova länge. Det blir inte fart på dom förrän vid middags tiden. Är det därför dom alltid hälsar Morn,morn??? Var i Norge pä 1950-talet och då fanns inga restauranger öppna för att servera frukost. Fick inte mat förrän 12-tiden
mvh Dennis
I 1979 hadde Norge et bidrag der John Cleese var med, der Cleese reiser til Norge for å finne sine røtter. Der finner han nordmenn med ski på beina til alle mulige og umulige anledninger. Brannvesenet (brandkåren) rykker ut med ski på beina, man har ski på beina når man går på krogen, kjører bil, går til sengs osv osv. Til og med trappeski har nordmannen funnet opp. Også politiet rykker ut på ski når fire-fem mennesker med ski på beina kolliderer i et kryss.
Det er også et innslag fra Holmenkollbanen der. Folk tramper inn på trikken med ski på beina. Når det er fullt, henger folk seg fast i et tau etter trikken. På ski, selvfølgelig!
Alt i alt et ganske festlig program, også for nordmenn