Beskjuten buss

Diskussioner om trådbussar och andra bussar i reguljär lokaltrafik.

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Diskussioner om trådbussar och andra bussar i reguljär lokaltrafik.
Allmänna forumregler
Mikael R
Kontakt:

Beskjuten buss

Inlägg av Mikael R »

Hälsningar Mikael Ringmarck - Besök gärna min hemsida: http://ringmarck.fateback.com/
Användarens profilbild
mjtag
Kontakt:

Inlägg av mjtag »

Detta är för illa. Hoppas att dom idioterna som gjorde detta åker fast och
får betala ett rejält skadestånd för detta. Det dom sköt med ska också beslagtas. :evil: :evil: :evil:
/Martin. Spårväg och kontanter, ja tack.
Besök gärna min blogg, hemsida, eller Instagram
Användarens profilbild
Bussmicke
Kontakt:

Inlägg av Bussmicke »

Synd att vi inte har straffeftergift här i Sverige... :evil:
//Bussmicke.
Besök min hemsida samt Bussmicke.se på Facebook.

Stolt ägare av:
Canon EOS R & 6D Mark II, Canon EOS M5 och Canon Powershot G7 X Mark II samt Sony RX100 Mark III och VII.
Användarens profilbild
mjtag
Kontakt:

Inlägg av mjtag »

Bussmicke: Synd att vi inte har straffeftergift här i Sverige.

Vad är straffeftergift för något?
/Martin. Spårväg och kontanter, ja tack.
Besök gärna min blogg, hemsida, eller Instagram
Mikael R
Kontakt:

Inlägg av Mikael R »

För er som missat har det även kommit upp en bild nu, i syfte att spegla vandalernas åverkan.

http://f24.parsimony.net/forum58203/messages/53816.htm

Jag hoppas innerligen att de åkte dit, men det är väl tyvärr att hoppas på för mycket.
Hälsningar Mikael Ringmarck - Besök gärna min hemsida: http://ringmarck.fateback.com/
Användarens profilbild
Bussmicke
Kontakt:

Inlägg av Bussmicke »

MJ skrev:Bussmicke: Synd att vi inte har straffeftergift här i Sverige.

Vad är straffeftergift för något?
Att slippa straff om man gör något olagligt. Typ ta kål på de som skjuter mot bussen och slippa straffet för det.
//Bussmicke.
Besök min hemsida samt Bussmicke.se på Facebook.

Stolt ägare av:
Canon EOS R & 6D Mark II, Canon EOS M5 och Canon Powershot G7 X Mark II samt Sony RX100 Mark III och VII.
Användarens profilbild
Daniel R

Inlägg av Daniel R »

Nja, straffeftergift är väl snarare att den som varit med och begått brott får lägre/uteblivet straff om han/hon erkänner samt anger sina medbrottslingar och vittnar mot dem.

Fy fan för att sitta på ett fordon som blir beskjutet...
- Daniel
"You can't look dignified while having fun!"
Mr. Burns

Inlägg av Mr. Burns »

Daniel R skrev:Nja, straffeftergift är väl snarare att den som varit med och begått brott får lägre/uteblivet straff om han/hon erkänner samt anger sina medbrottslingar och vittnar mot dem.
I länder som tillämpar straffeftergift är det väl en av få praktiska användningsområden. Men ordet i sig betyder precis det Bussmicke skriver.
Dennis Sigward

Inlägg av Dennis Sigward »

Låter som Sverige liknar Vilda Västern mer än vad det gör här i USA.

Kollar Wighs News oft och jag tror det är lika många eller mer beskjutningar per innevånareantal än vad det är i USA. I USA finns det ganska mycket skjutvapen i privata händer, men hur står det till i Sverige?

I sommras när jag promenerade med min syster i närheten av biblioteket så gick det två män framför oss och den ena ville att den andra skulle skaffa honom pistoler och skjutvapen. Den andra killen sa till den första att det var hans eget problem.
Inte såg man nån polis som kunde ha undersökt det hela. Inte vågade jag säga nåt till dom eller blanda mej i det hela. Man kunde ju ha blivit skjuten på Sveavägen......

Sverige börjar bli en riktigt Maffioso land verkar det.

mvh Dennis
.Är intresserad av balance mellan de olika trafikmedlen. Är inte helt galen men nästan......
Anders Norén

Inlägg av Anders Norén »

Dennis Hage skrev:Låter som Sverige liknar Vilda Västern mer än vad det gör här i USA.
Nja, riktigt så illa är det väl inte i Sverige. Vi har fortfarande betydligt färre mord per invånare än USA.

Jag kan tänka mig att de gånger som det faktiskt skjuts i Sverige så blir det ganska mycket uppmärksamhet kring det just för att det inte skjuts så mycket.

Senast det sköts i min närhet (Luleå) var för några år sedan då en sinnesförvirrad hemvärnsman tog tjänstevapnet och sköt mitt inne i ett radhusområde. Som tur var skadades ingen.

I min andra närhet (Gävle) var det en biljakt med skottlossning med automatvapen i slutet av 80-talet.

Jag skulle tro att man kan leva ett helt liv i Sverige utan några andra skottlossningar än de som man läser om i tidningarna. Knivslagsmål och dito mord är betydligt vanligare.

Anders
Skriv svar