De märkligaste frågor kommer upp vid fikabordet…
Som den här, som säkert någon av er kan svara på: "Finns det några rulltrappor utomhus i Göteborg, av den typ som finns vid exempelvis Sergels Torg eller Olof Palmes Gata i Stockholm?"
Göteborgsuterulltrappor
Moderatorer: Jourmaster, Infomaster
Kategoriregler
Livet handlar inte bara om spårvagnar och lokaltrafik. Här kan det diskuteras om andra ting. (endast för registrerade användare)
Allmänna forumregler
Livet handlar inte bara om spårvagnar och lokaltrafik. Här kan det diskuteras om andra ting. (endast för registrerade användare)
Allmänna forumregler
Göteborgsuterulltrappor
Bildlicens: Creative Commons by-nc-sa.
Re: Göteborgsuterulltrappor
Ute och ute, vet inte om de på Liseberg och de tidigare i Bergsjön räknas (har/hade ju regnskydd) men annars kan jag jag inte komma på några.
Nej, under bar himmel finns inga vad jag kan komma på. Den inglasade gångbron mellan Nordstan och Lilla Bommen har rulltrappor där det är öppet utåt vid Lilla Bommen, men de har tak och väggar på sidorna.
Finns det en rulltrappa utomhus vid Olof Palmes Gata i Stockholm? Den upp mot Malmskillnadsgatan som kan ses inne till vänster här går från (kvarvarande biten av) Tunnelgatan. Dessutom ligger den under tak och ganska väl inbyggd.bark skrev:De märkligaste frågor kommer upp vid fikabordet…
Som den här, som säkert någon av er kan svara på: "Finns det några rulltrappor utomhus i Göteborg, av den typ som finns vid exempelvis Sergels Torg eller Olof Palmes Gata i Stockholm?"
Vid Sergels torg finns två rulltrappor utan tak. Förr fanns ytterligare två. (Upp från plattan till Beridarebansgatan, tror jag.) Har vi några fler utan tak? Det finns väl en del liknande den vid Karlaplan som går under tak, men som säkert får in mycket snö och grus vintertid.
Kan det vara så att de vid Sergels torg är de enda kvarvarande under bar himmel i hela landet?
Rädda en medmänniskas liv, ge blod!
Att betala kontant är en solidaritetshandling
Att betala kontant är en solidaritetshandling