Göteborg i londonstil
Moderatorer: Jourmaster, Infomaster
Kategoriregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
Göteborg i londonstil
Eftersom jag verkligen borde skriva på min masteruppsats i juridik så gjorde jag en karta i stället.
Jag är riktigt nöjd måste jag säga, dock blev det lite trångt på vissa ställen, så en reviderad version kommer (men det får vänta tills uppsatsen är klar)
http://hem2.passagen.se/erik555/sparvagn.png
Jag är riktigt nöjd måste jag säga, dock blev det lite trångt på vissa ställen, så en reviderad version kommer (men det får vänta tills uppsatsen är klar)
http://hem2.passagen.se/erik555/sparvagn.png
"I bring nothing to the table!"
Re: Göteborg i londonstil
Ja, den var snygg, men du har fått Mariaplan och Godhemsgatan i fel ordning för trean.
Tackar!
Jag hade tänkt fel med Mariaplan/Godhemsgatan, det blir ju lite konstigt när olika linjer kör i olika ordning. Nu är det fixat dock!
Jag hade tänkt fel med Mariaplan/Godhemsgatan, det blir ju lite konstigt när olika linjer kör i olika ordning. Nu är det fixat dock!
Men varför krångla till det så och rita som om det vore skilda hållplatslägen. Varför inte bara låta trean följa nian tills den svänger och följer elvan. Det är ju så det ser ut i verkligheten.Barre skrev:Tackar!
Bra fråga... Ska nog titta på det igen
Edit: Jag hade försökt vara smartare än jag är... men nu så är det ändrat. Tack för synpunkten!
Edit: Jag hade försökt vara smartare än jag är... men nu så är det ändrat. Tack för synpunkten!
Snyggt gjort
men Masthuggstorget heter det och efter Härlanda/Solrosgatan österut kommer Munkebäckstorget och sedan Ättehögsgatan. Qvidingsgatan trafikeras inte av någon spårvagnslinje.

Snyggt, men du får byta plats på Ullevi Norra och Ullevi Södra, söder ligger söder om norr
.

Inte på Fridhemsplan. Men det är ju i Stockholm det.Nupski skrev:Snyggt, men du får byta plats på Ullevi Norra och Ullevi Södra, söder ligger söder om norr.
//T
Med reservation för tyckfel.
Inte i Vansbro heller