Kikade på några av mina äldre bilder och på sådana jag tagit på ungefär samma ställe i nutid. Kul att se hur saker förändras.
Anders F
Centralstationen 1978 och den under tagen för något år sedan
Sahlgrenska Sjukhuset ca 1981 och som är för något år sedan
Göteborg - då och nu
Moderatorer: Jourmaster, Infomaster
Kategoriregler
Visa bilder på spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik här!
Allmänna forumregler
Visa bilder på spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik här!
Allmänna forumregler
-
- Robban Ftm
Re: Göteborg - då och nu
Tack så jättemycket.
Jag älskar då och nu bilder, man ser verkligen hur saker eller platser har förändrat sig, fortsätt gärna med flera bilder.
/Robban
Jag älskar då och nu bilder, man ser verkligen hur saker eller platser har förändrat sig, fortsätt gärna med flera bilder.
/Robban
Pedalvagnståget på linje 2 i första bilden måste väl komma från vagnhallen, annars borde den ha kommit från spåren vänster i bilden? Eller tänker jag fel
PS. Även jag gillar då och nu blider väldigt mycket!

PS. Även jag gillar då och nu blider väldigt mycket!
------------------------------------
Det är ni som är dom konstiga, det är jag som är normal! (J.Thåström)
Det är ni som är dom konstiga, det är jag som är normal! (J.Thåström)
-
Nej från någon vagnhall kommer tvåan inte på den tiden tillhörde linje 2 enbart vagnhallen i Majorna. Nej den har varit och vänt vid Härlanda något stopp på Hisingen
Anders
Anders
Trevligt!
Tänk vad finurligt med information och kiosk strax invid hållplatserna istället för ett halvt snålblåsigt torg mellan hållplatser och kiosk+information. De kunde allt förr i tiden.
Tänk vad finurligt med information och kiosk strax invid hållplatserna istället för ett halvt snålblåsigt torg mellan hållplatser och kiosk+information. De kunde allt förr i tiden.