Urpårade stationer

Livet handlar inte bara om spårvagnar och lokaltrafik. Här kan det diskuteras om andra ting. (endast för registrerade användare)

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Livet handlar inte bara om spårvagnar och lokaltrafik. Här kan det diskuteras om andra ting. (endast för registrerade användare)
Allmänna forumregler
Användarens profilbild
M_M

Urpårade stationer

Inlägg av M_M »

LÅ1 skrev:För att återgå till ämnet: Norra uppgången från Hornstulls T-banestation skyltas Högalidsgatan och/eller Högalidsparken.
Tidvis har det varit poppis att måla om H:et till ett B.
(Här skall man nog inte skylla på högskolestudenter, snarare högstadiestudenter.)
Fantasilöst, alla vet väl att det förr var Humlegården och numera är t.ex. Freskati som är "Bögparken" :mrgreen:

Sidospår: det här påminner mig om en tråd på Postvagnen där det var någon som hade blivit "förföljd" av nån snubbe efter att ha stått vid ringen i stora vänthallen i centralen i Stockholm. :cheesygrin:
LÅ1

Re: Urspårade stationer

Inlägg av LÅ1 »

M_M skrev:
LÅ1 skrev:För att återgå till ämnet: Norra uppgången från Hornstulls T-banestation skyltas Högalidsgatan och/eller Högalidsparken.
(Här skall man nog inte skylla på högskolestudenter, snarare högstadiestudenter.)
Fantasilöst, alla vet väl att det förr var Humlegården och numera är t.ex. Freskati som är "Bögparken" :mrgreen:

Sidospår: det här påminner mig om en tråd på Postvagnen där det var någon som hade blivit "förföljd" av nån snubbe efter att ha stått vid ringen i stora vänthallen i centralen i Stockholm. :cheesygrin:
Freskati hade jag ingen aning om. Läste eller hörde däremot för en del år sedan att det var Klara norra kyrkogata med omnejd som gällde. Det var långt efter gatans storhetstid som sexklubbsgata.
Ringen på Centralen, liksom Humlegården, hör väl till förgången tid i sådan här sammanhang. Tror jag i alla fall.
Nu har tråden spårat ut igen! :wink:
Rädda en medmänniskas liv, ge blod!
Att betala kontant är en solidaritetshandling
Johan A

Inlägg av Johan A »

Nummera finns det film kameror så dom vågar nog inte gjöra sånt lägnre .
Spårvagnsintreserad från ÄLVSJÖ
Användarens profilbild
M_M

Inlägg av M_M »

Jösses, moralpanikmässigt.

Jämför frisbeegolfdebaclet i Slottskogen...
C12C3C3C12

Inlägg av C12C3C3C12 »

LÅ1 skrev:
M_M skrev:

Freskati hade jag ingen aning om. Läste eller hörde däremot för en del år sedan att det var Klara norra kyrkogata med omnejd som gällde. Det var långt efter gatans storhetstid som sexklubbsgata.
Ringen på Centralen, liksom Humlegården, hör väl till förgången tid i sådan här sammanhang. Tror jag i alla fall.
Nu har tråden spårat ut igen! :wink:
Fortsätter på den vilda urspårningen (något kul skall vi i alla fall ha här), Klara norra kyrkogata hette tidigare Klara porra kyrkogata.
Användarens profilbild
A32

Re: Urpårade stationer

Inlägg av A32 »

Ja en del lustiga och en del mindre lustiga stationsnamn eller hållplatsnamn eller stadsdelsnamn har man ju hört genom åren, presenterar några med risk för censur nu......

Rågsved - Drogsved
Högdalen - Bögdalen
Bandhagen - Bandithagen
Hökarängen - Krökarängen
Söderort - Slödderort
Rinkeby - Runkaby
Hallonbergen - Ollonbergen

Hammarby Sjöstad - Hammarby Bögstad
Sickla Kaj - Slicka Kaj
Valla torg - Valla gettot
Alvik - Analvik

mfl mfl