En turistbåt kraschade in i kajen vid Strandvägen i Stockholm i eftermiddag. Jag passerade platsen och såg polisbilar och ambulans mm.
Något liknande hände vid Nybrohamnen för något år sedan. Då kom jag också till platsen strax efter att det hänt. (Såg den gången på håll att det var något som föranledde viss folksamling på platsen, och sedan hörde jag ambulansen komma.)
Men media benämner olycksplatsen fel. Expressen, SvD, DN och SvT skriver alla att båten rände in i kaj vid Nybrokajen. (Det står så just nu, i skrivande stund i alla fall.) Men det är hela Nybrovikens bredd mellan Nybrokajen och olycksplatsen.
Eller kan det vara så att rederierna kallar angöringsplatserna för Nybrokajen i sin information till resenärer, oavsett var i området båten lägger till?
Turistbåt kraschade in i kaj i Stockholm
Moderatorer: Jourmaster, Infomaster
Kategoriregler
Diskussioner om övrig kollektivtrafik, som fjärrtågstrafik eller regiontrafik på järnväg eller med buss. Ej reguljär lokaltrafik.Allmänna forumregler
Diskussioner om övrig kollektivtrafik, som fjärrtågstrafik eller regiontrafik på järnväg eller med buss. Ej reguljär lokaltrafik.Allmänna forumregler
Turistbåt kraschade in i kaj i Stockholm
Rädda en medmänniskas liv, ge blod!
Att betala kontant är en solidaritetshandling
Att betala kontant är en solidaritetshandling