1: Vagn 2 i BM 1944.

2:Vagn 2 Vid NMT 12-03-06.
Moderatorer: Jourmaster, Infomaster
Det kan väl inte ta så lång tid i anspråk eftersom man inte byter nummer vid frukost i Norrköping - det skedde vid andra tillfällen. Eller menade du att du skulle rabbla dem när du äter frukost i Norrköping? Din syftning är lite otydlig.bruse skrev:Om ni inte är snälla, ska jag rabbla alla dubbletter och nummerändringar som sker varje frukost i Norrköping.
Det skulle förvåna mig om det inte vore så med alla omnumreringar som varit rent generellt. Exempelvis kan jag tänka mig att 200, 210 och ytterligare något ligger illa till i Göteborg. Även ett par vagnar i tvåsiffriga och i 100-serien. Har dock inga belägg.bruse skrev:Har gröt i munnen...
De byter ofta iaf, för att alla vagnsnummer måste hålla sig under 100. Så det går att hitta flera vagnar med samma nummer genom tiderna.
Vagn 16 har det funnits tre av i Uppsala. Finns det nåt vagnsnummer som förekommit fler gånger?
Fantastisk bild, Alan Rice antar jag?1: Vagn 2 i BM 1944.
(Enligt dåvarande benämningar) M21 208 och M21 208. Inte för inte som fordon på "stora" järnvägen även måste ha ägarbeteckning lika tydligt basunerad som vagnsnummer...
Nej, det är helt nya vagnar. De tidigare vagnarna har behållit sina nummer men har sänts tillbaka till sina hemstäder.Lords_Bonifacijs skrev:The "fleet" numbers are changed since last year to all Flexity's in Stockholm?
Nice color scheme on it, like it.
17AGR skrev:1: Vagn 2 i BM 1944.
Right now there are 7 new Flexity's (6 new ones - Stockholm's own cars, 1-6 and 1 still on lease from Norrköping, number 34). I am not sure where you can get more info but maybe someone here knows.Lords_Bonifacijs skrev:Thanks! Where I can get more info? Factory body numbers, for example? How many new Flexity's now are in D-garden depot?