Närmare tunnelbana än så här kommer man inte i Göteborg.
Moderatorer: Jourmaster, Infomaster
Nja de finns nog många som vet o även vet bättre...A32 skrev:Kanske bara "stockholmare" som kan veta
Svårt att läsa det"mellan raderna" om de bar är en rad...Bussmicke skrev:Han syftar nog mer på Klientelet som bor i området.
Håller med Leif, förstod nog vad som åsyftades, men förstår inte vad det har med bilderna att göra.leifd skrev:Svårt att läsa det"mellan raderna" om de bar är en rad...Bussmicke skrev:Han syftar nog mer på Klientelet som bor i området.
Då får man gå det som står, lixom.
F.ö. så är inte jag en sån som skiljer på folk o folk, de vet du, alltså förstår jag inte vad du menar med "Klientelet".
Vet ju inte riktigt vad du tänker på, men för min del så tänkte jag nog mest på du tycker att en tunnelstation för spårvagnar skulle likna en fullvärdig tunnelbanestation.A32 skrev:Jag vet inte vad Ni vill insinuera, vad jag menar är att den första bilden har sina likheter med Rinkeby station.
Underjord, färgval på plattformsvägg , etc etc...
Att Ni har så inskränkta tankar kring andra skribenters inlägg är jag inte förvånad över, men det kan vara farligt om man antyder något som inte existerar.
Eftersom stationen skulle bli stadsbanestation har den mittplattform och spårvagnarna har dörrar bara på höger sida. De byter från högerspår till vänsterspår i ett kryss strax söder om Hjällbo.Johan A skrev:Har man vänster trafik i Hammrkullen ?
Se där, ytterligare en likhet med Rinkeby!Johan Widén skrev:jaJohan A skrev:Har man vänster trafik i Hammrkullen ?![]()
![]()
![]()
![]()
Såvida man inte kommer till Rinkeby från Rissnehallen, då blir det mittentrafikdaniel_s skrev:Se där, ytterligare en likhet med Rinkeby!Johan Widén skrev:jaJohan A skrev:Har man vänster trafik i Hammrkullen ?![]()
![]()
![]()
![]()
JaJohan A skrev:Finns singaler vid denna korsning ?