Vagn 4 och 5 i Stockholm...
Moderatorer: Jourmaster, Infomaster
Kategoriregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
-
Vagn 4 och 5 i Stockholm...
Igår kväll när jag körde 69:an såg jag två splitternya A34 i grön-gula färger. Jag antar att det måste ha varit vagn 4 och 5. En var uppställd vid ändhållplatsen vid Norrmalmstorg och en höll på att lastas av en lastbil på Strandvägen. Snart borde väl Norrköping få tillbaka sina vagnar. Börjar det bli fullt i hallen nu? Var det kanske därför vagn 4 (?) stod vid Norrmalmstorg? Trafiken var i alla fall ersatt med buss så man kunde misstänka att någonting spännande var på väg att hända.
Blir dessa reklamfolierade månntro som de kvarvarande Peking-vagnarna?

Re: Vagn 4 och 5 i Stockholm...
Det måste nog ha varit vagn 4 och 5! 1:an är väl reklamfolierad medan 2:an och 3:an är blå!
det var väl en ny (4) och en gammal (35) A34: a?Traesk skrev:Det måste nog ha varit vagn 4 och 5! 1:an är väl reklamfolierad medan 2:an och 3:an är blå!
Ge spårtrafik företräde!
Kan ju förstås ha varit en gammal, men jag förstog på trådskaparen att de såg "splitternya" ut! 

- Sven Blomberg
Jo men om det var 35 som var "avfolierad" så ser den nog ny ut. Det kan ju ha varit så att om vagn 4 höll på att lossas så skulle kanske vagnen vid Norrmalmstorg, om det var 35 eller annan återvändande Norrköpingsvagn, lastas på för färd till Norrköping med returen. Eller kan det varit en ny som stod vid Norrmalmstorg och en "återvändare" höll på att lastas på Strandvägen. Hur är det i Norrköping, har ni sett någon "återvändare"?
Medlem nr 266
-
Jag undrade också om det var en återvändande vagn men saken är den att ingen av dessa hade några vagnsnummer, vilket den från Norrköping borde ha haft i alla fall. Det var därför jag antog att båda var nya. Dessutom såg det ut som om de lastade av den vid Strandvägen och inte på. Den vid Norrmalmstorg var INTE en Norrköpingsvagn eftersom destinationstavlan är annorlunda på dessa vagnar.Sven Blomberg skrev:Jo men om det var 35 som var "avfolierad" så ser den nog ny ut. Det kan ju ha varit så att om vagn 4 höll på att lossas så skulle kanske vagnen vid Norrmalmstorg, om det var 35 eller annan återvändande Norrköpingsvagn, lastas på för färd till Norrköping med returen. Eller kan det varit en ny som stod vid Norrmalmstorg och en "återvändare" höll på att lastas på Strandvägen. Hur är det i Norrköping, har ni sett någon "återvändare"?
Enklaste sättet att se om de är äldre eller ny M06 (eller A34) är att se om det finns sidomarkeringsljus. Detta finns bara på vagnar som levererats nu under 2011.
Det var vagn 4 som anlände och vagn 35 som åkte tillbaka till Norrköping igår kväll.
-
Ok. Tack för att du klarade upp frågan. Då hade jag fel.Reptilia skrev:Det var vagn 4 som anlände och vagn 35 som åkte tillbaka till Norrköping igår kväll.

- Sven Blomberg
Syns det någon skillnad annat än när skylten är "upptänd"?SouthernCross88au skrev: Den vid Norrmalmstorg var INTE en Norrköpingsvagn eftersom destinationstavlan är annorlunda på dessa vagnar.
Medlem nr 266
-
iSven Blomberg skrev:Syns det någon skillnad annat än när skylten är "upptänd"?SouthernCross88au skrev: Den vid Norrmalmstorg var INTE en Norrköpingsvagn eftersom destinationstavlan är annorlunda på dessa vagnar.
Skylten var upptänd - den lyste "ej i trafik". Men det kanske måste stå ett linjenummer och en destination för att man ska se skillnaden.
Så du trodde inte mig?SouthernCross88au skrev:Ok. Tack för att du klarade upp frågan. Då hade jag fel.Reptilia skrev:Det var vagn 4 som anlände och vagn 35 som åkte tillbaka till Norrköping igår kväll.

Ge spårtrafik företräde!