Vagn 1 på provkörning!...

Visa bilder på spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik här!

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Visa bilder på spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik här!
Allmänna forumregler
carltram
Kontakt:

Vagn 1 på provkörning!...

Inlägg av carltram »

...idag (den 29/10 2011) :D :
Bild
Djurgårdsbron.
Bild
Bromstest på Strandvägen.
Bild
Djurgårdsbron.
Bild
Djurgårdsbron.
Bild
Nybroplan.
Bild
Nybroplan.
Bild
Norrmalmstorg.
Bild
Strandvägen.
Bild
Djurgårdsbron.
Bild
Djurgårdsbron.
Bild
Viss vagnsnummerskillnad vid Djurgårdsbron. :lol:
Användarens profilbild
stockholm79

Re: Vagn 1 på provkörning!...

Inlägg av stockholm79 »

Varför provkörs den? Har kanske inte hängt med här...

/or
cetero censeo tramviam esse servandam!
Användarens profilbild
bruse

Inlägg av bruse »

Den är helt ny från fabrik.
De e int lätt att förklar för nån som int begrip - Ingemar Stenmark
Jan_Bäckström
Kontakt:

Inlägg av Jan_Bäckström »

carltram skrev:...idag (den 29/10 2011) :D :
Bild
Djurgårdsbron.
Är det en synvilla eller är det väldigt små marginaler på körtrådens placering i sidled på Djurgårdsbron.....

/ Janne
Användarens profilbild
stockholm79

Inlägg av stockholm79 »

Men är den tänkt för Stockholm eller Norrköping?
Om den är tänkt för Stockholm så är det väldigt underligt att den är målad i Norrköpings färger, är den tänkt för Norrköping så är det underligt att den provkörs i Stockholm.
Får inte riktigt ihop matematiken här...

/or
cetero censeo tramviam esse servandam!
Användarens profilbild
Sven Blomberg

Inlägg av Sven Blomberg »

Den är beställd för Stockholm, men är ur och mitt i Norrköpings serie. Den är gul av den anledningen. Kommer att folieras i annan färg. Eller skall den köras gul någon tid tills dess att det är mindre vagnsbrist kanske?

http://www.sparvagssallskapet.se/forum/ ... 19#p270119
Medlem nr 266
Användarens profilbild
Odd

Inlägg av Odd »

Vagnsnumreringen blev ju lite tokig. Det är ju inte så praktiskt att börja om på 1 igen. Exempelvis 501 eller 701 skulle vara bättre, eller varför inte fortsätta där A32 slutade, typ 438 eller så...
Jag gillar boxar – jag tänker gärna utanför dem.
Användarens profilbild
Stefan Widén

Inlägg av Stefan Widén »

Odd skrev:Vagnsnumreringen blev ju lite tokig. Det är ju inte så praktiskt att börja om på 1 igen. Exempelvis 501 eller 701 skulle vara bättre, eller varför inte fortsätta där A32 slutade, typ 438 eller så...
Egentligen är det helt autentiskt att återanvända gamla nummer. Har ju skett tidigare i historien. A32 har ju använt mustangerna serie. A29 hade "gamla nummer" Självklart finns det massor med åsikter om vad som är "bra" nummer osv och vilket som är bäst kan man ha långa diskusioner om. Runt om i landet finns ju historier om städer som ratade 1-9 och började på 10 osv av olika själ. I sthlm hade A1:orna dessa nummer och de var ju typiska innerstadsvagnar vilket även A34 är. Alltså kan det även ur det perspektivet vara ett bra nummerval. Det kan levereras 23 vagnar innan det blir konflikt med någon befintlig vagn i trafik eller iaf snar trafik. :)

För allas information så är vagnarnas nummer, i och med tillståndet från Transportstyrelsen, fastställda.

/Stefan
Teknisk förvaltare med ansvar infrastrukturfrågor, hållplats- och spårnära underhåll
Användarens profilbild
Thomas Lange

Inlägg av Thomas Lange »

Sven Blomberg skrev:Den är beställd för Stockholm, men är ur och mitt i Norrköpings serie. Den är gul av den anledningen. Kommer att folieras i annan färg. Eller skall den köras gul någon tid tills dess att det är mindre vagnsbrist kanske?

Den körs gul till dess att foliering hunnit ske (klart v.45). Därefter pressvisning lämplig dag i SL:s regi. Under tiden reklamfolieras kvarvarande Norrköpings-vagnar så ni har nog sett en brunsvart spårvagn lajv för sista gången i Stockholm....
Senast redigerad av Thomas Lange den söndag 30 oktober 2011 22:17, redigerad totalt 1 gånger.
Ju förr dess bättre.
Användarens profilbild
bruse

Inlägg av bruse »

Thomas Lange skrev:
Sven Blomberg skrev:Den är beställd för Stockholm, men är ur och mitt i Norrköpings serie. Den är gul av den anledningen. Kommer att folieras i annan färg. Eller skall den köras gul någon tid tills dess att det är mindre vagnsbrist kanske?

Den körs gul till dess att foliering hinnit ske (klart v.45). Därefter pressvisning lämplig dag i SL:s regi. Under tiden reklamfolieras kvarvarande Norrköpings-vagnar så ni har nog sett en brunsvart spårvagn lajv för sista gången i Stockholm....
Förstår att det är hemligt, men har SL bestämt sig för den nya designen?
De e int lätt att förklar för nån som int begrip - Ingemar Stenmark
Användarens profilbild
Stefan Widén

Inlägg av Stefan Widén »

bruse skrev:
Thomas Lange skrev:

Den körs gul till dess att foliering hinnit ske (klart v.45). Därefter pressvisning lämplig dag i SL:s regi. Under tiden reklamfolieras kvarvarande Norrköpings-vagnar så ni har nog sett en brunsvart spårvagn lajv för sista gången i Stockholm....
Förstår att det är hemligt, men har SL bestämt sig för den nya designen?
JA :D
Teknisk förvaltare med ansvar infrastrukturfrågor, hållplats- och spårnära underhåll
Användarens profilbild
Sven Blomberg

Vart tog bilderna vägen? De har försvunnit.
Medlem nr 266
Användarens profilbild
Tramman

Inlägg av Tramman »

Photobucket som strejkar kanske?
"Spårvagn till Ropsten! All aboard!"
Användarens profilbild
Odd

Inlägg av Odd »

Som det står i bilden, så har bilden visats för många gånger på kort tid. Gratisversionen erbjuder bara ett begränsat antal bilder.
Jag gillar boxar – jag tänker gärna utanför dem.
Användarens profilbild
Tramman

Inlägg av Tramman »

Odd skrev:Som det står i bilden, så har bilden visats för många gånger på kort tid. Gratisversionen erbjuder bara ett begränsat antal bilder.
Huh? Jag har aldrig haft det problemet.
"Spårvagn till Ropsten! All aboard!"
Användarens profilbild
Sven Blomberg

Har det kommit någon mer ny vagn, och har vagn 1 börjat rulla i trafik? Om jag förstått rätt så har alla Frankfurtvagnar lämnat Stockholm. Så snart är det väl Norrköpings tur att börja få tillbaka vagnar.
Medlem nr 266
Reptilia

Inlägg av Reptilia »

Sven Blomberg skrev:Har det kommit någon mer ny vagn, och har vagn 1 börjat rulla i trafik? Om jag förstått rätt så har alla Frankfurtvagnar lämnat Stockholm. Så snart är det väl Norrköpings tur att börja få tillbaka vagnar.
Vagn 2 finns i Alkärrshallen sen i söndags. Vagn 1 kommer nog ut i trafik väldigt snart.
Sista Frankfurtvagnen, 263, lämnade Stockholm förra veckan.
Skriv svar