Nya AGA presenteras på Lidingö Stads hemsida.
Moderatorer: Jourmaster, Infomaster
Kategoriregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
Re: Nya AGA presenteras på Lidingö Stads hemsida.
Det verkar i stort sett bra. Förutom de synpunkter som avhandlats tidigare om uppvärmningskostnader versus inbyggnad av spårharpa, så tycker jag att hållplatslägerna borde utformas så att man alltid stannar innan korsningen om det är en obevakad korsning eller alltid stannar efter korsningen om den är bevakad, i det första fallet för att öka säkerheten och i det andra fallet för att minska tiden som ev bomanlägning har bommarna nere.
Jag gillar boxar – jag tänker gärna utanför dem.
twr
-----------------------
Var sak på sin plats.
-----------------------
Var sak på sin plats.
Av kommentarerna att dömma verkar lidingöborna väldigt entusiastiska!
(När jag ser bilderna kommer jag osökt att tänka på arkitekturprofessorn Gezelius ord om en kollega: "Han har inbyggt skalfel...")
/TKO
Völker, hört die Signale! Auf zum letzten Gefecht!
Byggnaderna ser onekligen extremt höga ut jämfört med vagnarna, inbyggt skalfel.
Är det tänkt att de ska vara så "glasiga" och med rundat tak sådär?
Det ser lite ut som en korsning mellan en ca 100 år gammal men nyligen renoverat europeisk stor järnvägsstation och de klassiska kupol-fördomsbilderna av "arabien"...
Kommentarer på publika webbsidor av typ tidningar, bloggar o.s.v. är väl nästan alltid syrliga?
Är det tänkt att de ska vara så "glasiga" och med rundat tak sådär?
Det ser lite ut som en korsning mellan en ca 100 år gammal men nyligen renoverat europeisk stor järnvägsstation och de klassiska kupol-fördomsbilderna av "arabien"...

Kommentarer på publika webbsidor av typ tidningar, bloggar o.s.v. är väl nästan alltid syrliga?
-
Onekligen verkar det något skumt med längd och bredd på något sätt. Som om bilden "tryckts ihop". Även människorna på illustrationen verkar vara så där två och halv meter långa och extremt smala. Nåväl, annars ser det väl rätt snyggt ut. Inte bara betong, som depåer ofta kan bli.M_M skrev:Byggnaderna ser onekligen extremt höga ut jämfört med vagnarna, inbyggt skalfel.
Ska man tolka de smala bilderna som att det blir 240 cm vagnar även i framtiden?Anders Hanquist skrev:Onekligen verkar det något skumt med längd och bredd på något sätt. Som om bilden "tryckts ihop". Även människorna på illustrationen verkar vara så där två och halv meter långa och extremt smala. Nåväl, annars ser det väl rätt snyggt ut. Inte bara betong, som depåer ofta kan bli.M_M skrev:Byggnaderna ser onekligen extremt höga ut jämfört med vagnarna, inbyggt skalfel.

twr
-----------------------
Var sak på sin plats.
-----------------------
Var sak på sin plats.