Stockholm Busslinje 46

Diskussioner om trådbussar och andra bussar i reguljär lokaltrafik.

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Diskussioner om trådbussar och andra bussar i reguljär lokaltrafik.
Allmänna forumregler
MJ

Stockholm Busslinje 46

Inlägg av MJ »

Hejsan! Jag åker linje 46 c:a 1 gång i veckan från Slussen till Spårvägsmuseet och omvänt och den senaste tiden har linjen haft olika färdvägar till Sofia. Den är väl tänkt att ersättas av blåbusslinje 2
men kan någon säga vilken väg blåbusslinje 2 kommer att ta från Slussen till Sofia.
Den vanligaste färdvägen för 46:an är ju att svänga in på Bondegatan direkt från Renstiernas gata men ibland har den svängt in på
Folkungagatan från Renstiernas gata och sedan svängt upp på Erstagatan
till Bondegatan. Vilken är egentligen den normala färdvägen för 46:an
fram tills att Blåbusslinje 2 tar över. :?:

Tacksam för information.
Lars Hjelmqvist
Kontakt:

Stockholm Busslinje 46

Inlägg av Lars Hjelmqvist »

Den normala färdvägen är Renstiernas gata, Folkungagatan, Erstagatan och sedan Bondegatan, samma sträcka som linje 2 senare skall ta. Tyvärr minns jag inte just nu hur länge 46:an har gått denna stäcka.

/Lars Hjelmqvist
Johan Eriksson

Inlägg av Johan Eriksson »

x
Senast redigerad av Johan Eriksson den söndag 26 juni 2011 17:21, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Bussmicke
Kontakt:

Inlägg av Bussmicke »

Johan Eriksson skrev:Eftersom man håller på och bygger nya hållplatser i Erstagatan för stombusslinje 2 så går 46an sedan ca 1 månad tillbaka den "gamla" vägen, dvs -Renstiernas gata - Bondegatan-. Precis som Lars skriver så ska den egentligen gå via Folkungagatan - Erstagatan. Lite förvirrande att man först byter färdväg och sedan byter tillbaka men det är som sagt bara tillfälligt!
Har inte 46:an gått den tillfälliga (gamla) vägen sedan i februari?
//Bussmicke.
Besök min hemsida samt Bussmicke.se på Facebook.

Stolt ägare av:
Canon EOS R & 6D Mark II, Canon EOS M5 och Canon Powershot G7 X Mark II samt Sony RX100 Mark III och VII.
MJ

Linje 46

Inlägg av MJ »

Tack för informationen.
Jag vet inte exakt vilka datum som färdvägen ändrades men det har ju varit lite till & från på den gamla färdvägen.

Vi får se hur det blir när stombusslinje 2 tar över.

M.V.H MJ.
Användarens profilbild
Ulrik Berggren
Kontakt:

Inlägg av Ulrik Berggren »

Bussmicke skrev:
Johan Eriksson skrev:Eftersom man håller på och bygger nya hållplatser i Erstagatan för stombusslinje 2 så går 46an sedan ca 1 månad tillbaka den "gamla" vägen, dvs -Renstiernas gata - Bondegatan-. Precis som Lars skriver så ska den egentligen gå via Folkungagatan - Erstagatan. Lite förvirrande att man först byter färdväg och sedan byter tillbaka men det är som sagt bara tillfälligt!
Har inte 46:an gått den tillfälliga (gamla) vägen sedan i februari?
:!: I april när jag åkte där senast gick den Folkungagatan - Erstagatan i a f. Antar att det är från och med i höst som den har börjat byta färdväg lite då och då. Johan E?
/UB
Pendeltåg till N Botkyrka, NU! Pengar finns ju...
Johan Eriksson

Inlägg av Johan Eriksson »

x
Skriv svar