En olycka kommer sällan ensam!

Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl.

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
Mr. Burns

En olycka kommer sällan ensam!

Inlägg av Mr. Burns »

Spårvägens större incidenter verkar komma tätt nu.

Från åtminstone tolvtiden var det stopp förbi Sahlgrenska. Två M31 stod med byglarna nere strax efter hållplatsen i riktning mot stan. Längre ned i backen mot Slottskogen stod ett pedalvagnståg.

Hörde ett antal spydigheter över idiotin med spårvagnar på bussen ner från Sahlgrenska. Väl nere på stan framgick det av displayerna i kurerna att det var ett luftledningsras vid Sahlgrenska. Tja, det måste ha varit bortom Sahlgrenska, närmare Wavrinskys eftersom inget syntes från hpl. Sahlgrenska. Men men, inte ens göteborgare har järnkoll på sin stad, så Sahlgrenska kanske säger resenärerna mer.

På tillbakafärden mot Sahlgrenska vid tretiden var det en salig blandning av ersättningsbussar och vagnar, så trafiken måste just ha kommit igång.

/Michael

Man ska först gå in på GPs hemsida. Det lärde jag mig först efter jag skrev inlägget. 8) Artikeln på gp.se
Senast redigerad av Mr. Burns den torsdag 17 oktober 2002 16:19, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
2763

Inlägg av 2763 »

Enligt gp.se var det en lastbil med uppfälld kranarm som korsat spåret.

C:a 100 m luftledning revs ned

Trafiken rullade igen 15:00

Jag skulle inte vilja vara i den lastbilsförarens kläder just nu, det är ganska många kr/minut som han/hans firma riskerar i skadestånd...

http://www2.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=113&a=105373

Att det händer mycket olyckor just nu är kanske inte så konstigt.... gula saker trillar från träden (även om just detta inte har med det att göra)

/Tony
Med reservation för tyckfel.
Mr. Burns

Inlägg av Mr. Burns »

Nästan samtidigt Tony!
Skriv svar