Stadsvyer... Visa era stadsvyer
Moderatorer: Jourmaster, Infomaster
Kategoriregler
Livet handlar inte bara om spårvagnar och lokaltrafik. Här kan det diskuteras om andra ting. (endast för registrerade användare)
Allmänna forumregler
Livet handlar inte bara om spårvagnar och lokaltrafik. Här kan det diskuteras om andra ting. (endast för registrerade användare)
Allmänna forumregler
Re: Stadsvyer... Visa era stadsvyer
Ett bryggeri på höjden..

Gamla Stan igår...

Mina bilder är ©Hannes R
”A developed country is not a place where the poor have cars. It’s where the rich use public transportation.”
Canon 5D MkII, 24-70mm f/2.8 L, 50mm f/1.4, 100mm f/2.8 Macro, 100-400mm f/4.5-5.6 L, Sigma 12-24mm f/4.5-5.6
”A developed country is not a place where the poor have cars. It’s where the rich use public transportation.”
Canon 5D MkII, 24-70mm f/2.8 L, 50mm f/1.4, 100mm f/2.8 Macro, 100-400mm f/4.5-5.6 L, Sigma 12-24mm f/4.5-5.6
- Kronobergarn
- Kontakt:
Många fina bilder här inne...
Det är Lördag och kvällen går mot sitt slut på Lisebergs första dag... äntligen är våren kommen.

Mölndal från rastlokal

Den blåa väggen i Gammlestan vid Hpl SKF... har även sett väggen i lila färg.

Ullevi från Lundens höjder

Och nu bron över till Brooklyn eller hissings island

Det är Lördag och kvällen går mot sitt slut på Lisebergs första dag... äntligen är våren kommen.

Mölndal från rastlokal

Den blåa väggen i Gammlestan vid Hpl SKF... har även sett väggen i lila färg.

Ullevi från Lundens höjder

Och nu bron över till Brooklyn eller hissings island

Vajert!Tomas Fransson skrev:Och nu bron över till Brooklyn eller hissings island![]()
Skämt åsido - alla bilderna var helt underbara! Göteborg är visst också vackert - det hade jag inte full koll på.
Professionell tyckare
Behöver man vara hotellgäst, personal på hotellet eller i andra lokaler där för att kunna ta sista bilden, eller kan "allmänheten" ta sig dit på nåt sätt?
Man behöver en elektronisk hotellrumsnyckel för tillgång till hissen eller trappan.M_M skrev:Behöver man vara hotellgäst, personal på hotellet eller i andra lokaler där för att kunna ta sista bilden, eller kan "allmänheten" ta sig dit på nåt sätt?
First G är mitt favorithotell i Göteborg

Var ute på en fotorunda i Torsdagskväll. Blev några bilder, välbekanta vyer från Stockholms innerstad och kring Strömmen/Riddarholmen.

Pentax for life!
Välkommen tillbaka till denna tråd, Puggen! (Eller om det var nattbildstråden jag har sett dig på förut...) Underbara bilder! Fantastisk skärpa! Roligt med näst sista kortet med cyklarna som har blinkande ljus på sig.
Professionell tyckare
Tack
Ja har haft och har väl fortfarande brist på fotomotivation men just nu finns lite vilja och kli i fotofingrarna nu när vintern är över 

Pentax for life!
Snygga bilder.
På näst sista bilden ser vi spår av - vad jag förstått - ett lagbrott, blinkande cykellysen.
(Jämför tråden med länk till nån som filmar cyklister som bryter mot regler
)
På näst sista bilden ser vi spår av - vad jag förstått - ett lagbrott, blinkande cykellysen.
(Jämför tråden med länk till nån som filmar cyklister som bryter mot regler

Jag tror faktiskt att man får ha blinkande bakljus åtminstone, med en frekvens på minst 200 blinkningar/minut. Men jag kan ha fel.M_M skrev:Snygga bilder.
(Jämför tråden med länk till nån som filmar cyklister som bryter mot regler)
Professionell tyckare
Jag trodde att du hade fel och var på väg att rätta dig, men kontrollerade Transportstyrelsens hemsida som sa att du hade inte bara rätt utan helt rätt. Framljuset får däremot inte blinka med sådan frekvens att vi med ögat kan avgöra att det blinkar.Kantorn skrev:Jag tror faktiskt att man får ha blinkande bakljus åtminstone, med en frekvens på minst 200 blinkningar/minut. Men jag kan ha fel.M_M skrev:Snygga bilder.
/T
Med reservation för tyckfel.
Se där! Då har jag - indirekt - lärt dig något nyttTonyM skrev:Jag trodde att du hade fel och var på väg att rätta dig, men kontrollerade Transportstyrelsens hemsida som sa att du hade inte bara rätt utan helt rätt. Framljuset får däremot inte blinka med sådan frekvens att vi med ögat kan avgöra att det blinkar.Kantorn skrev:Jag tror faktiskt att man får ha blinkande bakljus åtminstone, med en frekvens på minst 200 blinkningar/minut. Men jag kan ha fel.M_M skrev:Snygga bilder.
/T

Professionell tyckare
Tre nytagna bilder från Nattstockholm, alla med spåranknytning
Norra Hammarbyhamnen

Eriksdal/Årstaviken

Västberga

Kommentera gärna.

Norra Hammarbyhamnen

Eriksdal/Årstaviken

Västberga

Kommentera gärna.
Pentax for life!
Snyggt!
Undrar om man i Norra Hammarbyhamnen mest bara vill ha den historiska hamnspårkänslan, eller om man på nåt sätt har nån ens teoretisk tanke på att faktiskt köra några spårfordon på det spåret nån gång i framtiden?
Bilden från Eriksdal/Årstaviken får mig att tänka på en tanke som jag tänkte tidigare idag:
Finns det någon museiverksamhet som samlar på sig gamla kontaktledningsprylar idag? Om man i framtiden skulle ha en el-museijärnväg så blir det såklart mycket mer musealt korrekt att ha gamla modeller av kontaktledningsgrejerna istället för de som används sen de senaste åren...
Undrar om man i Norra Hammarbyhamnen mest bara vill ha den historiska hamnspårkänslan, eller om man på nåt sätt har nån ens teoretisk tanke på att faktiskt köra några spårfordon på det spåret nån gång i framtiden?
Bilden från Eriksdal/Årstaviken får mig att tänka på en tanke som jag tänkte tidigare idag:
Finns det någon museiverksamhet som samlar på sig gamla kontaktledningsprylar idag? Om man i framtiden skulle ha en el-museijärnväg så blir det såklart mycket mer musealt korrekt att ha gamla modeller av kontaktledningsgrejerna istället för de som används sen de senaste åren...
Tack, lägger två till.
Eriksdal

Hammarby sjöstad

Eriksdal

Hammarby sjöstad

Pentax for life!
WOW! Hammarby sjöstad har du fått till fantastiskt fint! Eriksdal var inte illa heller, men sjöstaden var underbar!
Professionell tyckare