Tyskt i Norrköping [Bild]

Visa bilder på spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik här!

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Visa bilder på spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik här!
Allmänna forumregler
vfp420b
Kontakt:

Tyskt i Norrköping [Bild]

Inlägg av vfp420b »

Såg under min rast i Norrköping tidigare idag att en gul spårvagn närmade sig, och det visade sig vara en av de för Norrköping nya vagnarna.
En snabb bild från Resecentrum tidigare idag. :)

Bild
Av Tobias

©2022 by Tobias
Hemsida med tåg- och bussbilder: http://www.tobbebilder.se
Användarens profilbild
Martin

Re: Tyskt i Norrköping [Bild]

Inlägg av Martin »

Kul att se M11 ute i trafiken, men kunde man inte ändrat i displayen från "6664" till "Ej i trafik"?
------------------------------------
Det är ni som är dom konstiga, det är jag som är normal! (J.Thåström)
Användarens profilbild
Sven Blomberg

Inlägg av Sven Blomberg »

Går det att skriva vilket språk som helst? Vagnen kanske inte är anpassad till svensk text ännu. Det var väl viktigare att få den klar för utbildning så fort som möjligt.
Medlem nr 266
Användarens profilbild
leifd
Kontakt:

Inlägg av leifd »

Sven Blomberg skrev:Går det att skriva vilket språk som helst? Vagnen kanske inte är anpassad till svensk text ännu. Det var väl viktigare att få den klar för utbildning så fort som möjligt.
Svenska texter ska redan vara klart. Varför man på bilden inte ändrat, kan väl bero på att de där nog var en verkstadsprovkörning. Skyltning bör ju ingå i fordonsutbilningen. Så de blir nog så.
Användarens profilbild
Martin

Inlägg av Martin »

Det är lite synd att man inte kan visa linjefärgerna i displayen på M11, men är väl främst ett problem för oss spårvagnsnördar :D
Hur som helst hoppas jag att det inte är första steget mot avskaffande av linjefärger hos Norrköpingsvagnarna.
------------------------------------
Det är ni som är dom konstiga, det är jag som är normal! (J.Thåström)
Användarens profilbild
leifd
Kontakt:

Inlägg av leifd »

Martin skrev:Det är lite synd att man inte kan visa linjefärgerna i displayen på M11, men är väl främst ett problem för oss spårvagnsnördar :D
Hur som helst hoppas jag att det inte är första steget mot avskaffande av linjefärger hos Norrköpingsvagnarna.
Nej, knappast, man har ju satsat på linjefärger i displayerna på andra vagntyper M97 (61), M98 och M06. Däremot går de ju inet visa linjefärg när man kör buss istället.
Skriv svar