Nej, i det här fallet rörde det sig om att hålla frosten borta från kontaktledningen... Fast nu vart det bara 2-3 minusgrader den aktuella natten så jag kände mig lite onödig.
Men det var kul att trampa trevagnståg!
Spårvagnsförare Göteborgs Spårvägar samt bussförare på Spårvägssällskapet Ringlinien http://jobblogg.olasand.se
Harald skrev:Ett litet tips: Om man är ensam och ska koppla till så är det lättast att köra från rangerkontrollern på den främre vagnen. Därifrån ser man kopplet.
Hrrrmm, just det ja. Tänkte inte på det, då...
Å, andra sidan är det ju svårare att finmanövrera vagnen från rangerkontrollern...
Spårvagnsförare Göteborgs Spårvägar samt bussförare på Spårvägssällskapet Ringlinien http://jobblogg.olasand.se
Finns det någon egentlig anledning till att man inte tar med passagerare även på de här vagnarna, om det nu står någon vid hållplatserna? (Ja, förutom det fyrkantiga "vi har inte lovat att göra det" ihop med "så har vi aldrig gjort förut")...
Ett sådant här tåg är ett arbetståg, det kan snabbt omdirigeras, det kan backas tillbaka en lång sträcka, det kan behöva stå still, osv. Föraren avgör om man ska ta med någon. Arbetståget och föraren betalas av Trafikkontoret som vill ha banan körbar.
Bättre att fråga och verka okunnig, än att tiga och förbli det.