Passa på att åka C14 på bana 1
Moderatorer: Jourmaster, Infomaster
Kategoriregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
Passa på att åka C14 på bana 1
Enligt en vagnmästare i Högdalsdepån så försvinner C14 från bana 1 from. den 1/12.
AGR
Alla mina bilder på forum är © AGR
Åk effektivt åk kollektivt!
Använder numera en Canon EOS 1000D
Alla mina bilder på forum är © AGR
Åk effektivt åk kollektivt!
Använder numera en Canon EOS 1000D
Vilket torde betyda att utslagningen av resterande C7-C8 samt en del C6 är ett faktum?
Och så blir Tub1 den tråkigaste banan ur diggarsynpunkt...
Och så blir Tub1 den tråkigaste banan ur diggarsynpunkt...
//Bussmicke.
Besök min hemsida samt Bussmicke.se på Facebook.
Stolt ägare av:
Canon EOS R & 6D Mark II, Canon EOS M5 och Canon Powershot G7 X Mark II samt Sony RX100 Mark III och VII.
Besök min hemsida samt Bussmicke.se på Facebook.
Stolt ägare av:
Canon EOS R & 6D Mark II, Canon EOS M5 och Canon Powershot G7 X Mark II samt Sony RX100 Mark III och VII.
Snabbare dörröppning är redan ett faktum. Om du åker på bana 2 med C20-tåg som inte har vagn 2166-2199 som ledarvagn så märker du skillnaden. På bana 1 har Cx inte kunnat ersätta mer än ett par enstaka tåg de senaste året, så det ska nog g bra i fortsättningen också.Stefan B skrev:Blir TUB 1 därmed helt C20-ifierad? Kan därmed de berömda signalsystemfinesserna bl.a. innefattande snabbare dörröppning införas?
Å andra sidan, vad händer om det blir lövhalka, isbark etc. i fortsättningen, om inte CX kan ersätta?
Tyvärr kommer Bana 1 säkerligen åka på problemfyllda ATO-experiment i närtid. Till vilken nytta?