Passa på att åka C14 på bana 1

Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl.

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
AGR
Inlägg: 2124
Blev medlem: lördag 31 augusti 2002 19:15
Ort: Högdalen
Kontakt:

Passa på att åka C14 på bana 1

Inlägg av AGR »

Enligt en vagnmästare i Högdalsdepån så försvinner C14 från bana 1 from. den 1/12.
AGR
Alla mina bilder på forum är © AGR
Åk effektivt åk kollektivt!
Använder numera en Canon EOS 1000D
Användarens profilbild
Bussmicke
Inlägg: 8019
Blev medlem: söndag 01 september 2002 1:38
Ort: Hammarby, Västerås
Kontakt:

Inlägg av Bussmicke »

Vilket torde betyda att utslagningen av resterande C7-C8 samt en del C6 är ett faktum?

Och så blir Tub1 den tråkigaste banan ur diggarsynpunkt...
//Bussmicke.
Besök min hemsida samt Bussmicke.se på Facebook.

Stolt ägare av:
Canon EOS R & 6D Mark II, Canon EOS M5 och Canon Powershot G7 X Mark II samt Sony RX100 Mark III och VII.
Användarens profilbild
Stefan B
Inlägg: 617
Blev medlem: söndag 01 september 2002 11:09
Ort: Bagarmossen

Inlägg av Stefan B »

Blir TUB 1 därmed helt C20-ifierad? Kan därmed de berömda signalsystemfinesserna bl.a. innefattande snabbare dörröppning införas?

Å andra sidan, vad händer om det blir lövhalka, isbark etc. i fortsättningen, om inte CX kan ersätta?

SB
JohanB
Inlägg: 555
Blev medlem: måndag 02 september 2002 10:47

Inlägg av JohanB »

Stefan B skrev:Blir TUB 1 därmed helt C20-ifierad? Kan därmed de berömda signalsystemfinesserna bl.a. innefattande snabbare dörröppning införas?
Å andra sidan, vad händer om det blir lövhalka, isbark etc. i fortsättningen, om inte CX kan ersätta?
Snabbare dörröppning är redan ett faktum. Om du åker på bana 2 med C20-tåg som inte har vagn 2166-2199 som ledarvagn så märker du skillnaden. På bana 1 har Cx inte kunnat ersätta mer än ett par enstaka tåg de senaste året, så det ska nog g bra i fortsättningen också.

Tyvärr kommer Bana 1 säkerligen åka på problemfyllda ATO-experiment i närtid. Till vilken nytta?
Skriv svar