En av ÖstgötaTrafikens nylackerade bussar...

Övriga lokaltrafikbilder som exempelvis båtar här!

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Övriga lokaltrafikbilder som exmpelvis båtar här!
Allmänna forumregler

Tilltalar ÖstgötaTrafikens nya design Dig?

Ja, helt klart.
8
24%
Både och, den passar på vissa fordon, andra inte.
10
29%
Nej, det är den gräsligaste design jag sett.
15
44%
Jag har ingen åsikt. Vem bryr sig?
1
3%

Antal röster: 34

Pson
Kontakt:

En av ÖstgötaTrafikens nylackerade bussar...

Inlägg av Pson »

Jag tycker designen blir snyggare och snyggare ju mera man ser den! :D

Bild
Med vänliga hälsningar
Pierre - Pson
Bobjörk

Inlägg av Bobjörk »

Nej, fy. För vit och för röd på samma gång. Blaffig.
Bantekniker
Användarens profilbild
Reimersholme71
Kontakt:

Värre finns...

Inlägg av Reimersholme71 »

Bobjörk skrev:Nej, fy. För vit och för röd på samma gång. Blaffig.
Den vita varianten som dom målar på (mestadels) "expressbussarna" och regionaltågen (några "pendeltåg" är det inte eftersom dom inte stannar mellan Norrköping och Linghem, och inte går vidare mot Loddby, Åby och Krokek!) är inte riktigt lika ful som den röda varianten dom målat på de flesta andra bussar. Visst ser den vita varianten väldigt mycket ut som Sydkrafts logga, men den röda är vidrig. Dessutom skär det sig något oerhört mot gatumiljön i Norrköping att ha röda bussar när det borde vara gula spårvagnar! :lol:

Martin
Senast redigerad av Reimersholme71 den torsdag 30 oktober 2003 16:01, redigerad totalt 1 gånger.
Mikael Karlsson

Östgötatrafikens färger en förbättring

Inlägg av Mikael Karlsson »

Östgötatrafikens färgsättning är en klar förbättring mot den gamla tråkiga. Dock har stadsbussarna en bättre färgkombination. Pendeltågen och förortsbussarna blev inte lika bra.
Användarens profilbild
Bussmicke
Kontakt:

Re: En av ÖstgötaTrafikens nylackerade bussar...

Inlägg av Bussmicke »

Pson skrev:Jag tycker designen blir snyggare och snyggare ju mera man ser den! :D

Bild
Löjlig och töntig dagisdesign ritad av barn. :twisted: :evil:
//Bussmicke.
Besök min hemsida samt Bussmicke.se på Facebook.

Stolt ägare av:
Canon EOS R & 6D Mark II, Canon EOS M5 och Canon Powershot G7 X Mark II samt Sony RX100 Mark III och VII.
Användarens profilbild
Reimersholme71
Kontakt:

Re: Östgötatrafikens färger en förbättring

Mikael Karlsson skrev:Östgötatrafikens färgsättning är en klar förbättring mot den gamla tråkiga. Dock har stadsbussarna en bättre färgkombination. Pendeltågen och förortsbussarna blev inte lika bra.
I den första meningen håller jag (faktiskt! :oops: ) med dig, men de två följande meningarna är i mitt tycke bakvända. :wink:

Det bästa hade varit att låta Norrköpings bussar vara gula och Linköpings bussar vara röda. Om Norrköpings stadsbussar kan övertalas att köra med IFK-Norrköping-flaggor (trots, eller kanske p g a, detta spelar fotbollspojkarna forfarande som krattor) på matchdagar kan väl samma bussar vara målade i rätt färg? :D

Martin
Gäst

Inlägg av Gäst »

Jag tycker nog att Linköpings stadsbussar blev fina i den nya målningen, åtminstonde de Volvo-bussar som hittils har den nya färgsättningen. :D

Jag har märkt att man börjat måla om de kortare Volvo-bussarna samt en/flera av de nya Volvo-bussar som levererades i gamla målningen!

Undrar bara hur våra skabbiga Neoplan kommer se ut i nya färgen? Eller det kanske inte blir någonting av det, dom måste väl gå till skrot snart. :roll:
Användarens profilbild
leifd
Kontakt:

Inlägg av leifd »

Anonymous skrev:Jag tycker nog att Linköpings stadsbussar blev fina i den nya målningen, åtminstonde de Volvo-bussar som hittils har den nya färgsättningen. :D

Jag har märkt att man börjat måla om de kortare Volvo-bussarna samt en/flera av de nya Volvo-bussar som levererades i gamla målningen!

Undrar bara hur våra skabbiga Neoplan kommer se ut i nya färgen? Eller det kanske inte blir någonting av det, dom måste väl gå till skrot snart. :roll:
Skabbiga Neoplanbussar, lär vi nog inte få se i den nya fina färgsättningen. Deras hädangång närmar sig allt mer och mer......

//Leif D
Användarens profilbild
Reimersholme71
Kontakt:

Bussmicke skrev: Löjlig och töntig dagisdesign ritad av barn. :twisted: :evil:
... som allt annat nu för tiden. Ingen stil på designen i Sverige längre tydligen. Och vart enda företag som byter namn, för att dom tror att det står för "nytänkande", skaffar sig en logga så komplicerad att ingen fattar vad det skall föreställa. Sony-Ericsson har en Ariel-boll, Telia-Sonnera har Thai Airlines färger, och Östgötatrafiken har Sydkrafts logga... :P

Martin
D@nne

Snyggt

Inlägg av D@nne »

Visst är den nya lacken bra mycket snyggare än den gamla, gäller både stadsbussarna och landsortsbussarna :D :D :D
Användarens profilbild
mjtag
Kontakt:

Inlägg av mjtag »

Pson skrev:Jag tycker designen blir snyggare och snyggare ju mera man ser den! :D

Bild

Jag tycker snarare att den blir fulare för varje gång man ser den. Har Östgötatrafiken blivit så dåliga på design. Den här designen får inte godkänt av mig.
/Martin. Spårväg och kontanter, ja tack.
Besök gärna min blogg, hemsida, eller Instagram
Skriv svar