Moderatorer: Jourmaster, Infomaster
Den vita varianten som dom målar på (mestadels) "expressbussarna" och regionaltågen (några "pendeltåg" är det inte eftersom dom inte stannar mellan Norrköping och Linghem, och inte går vidare mot Loddby, Åby och Krokek!) är inte riktigt lika ful som den röda varianten dom målat på de flesta andra bussar. Visst ser den vita varianten väldigt mycket ut som Sydkrafts logga, men den röda är vidrig. Dessutom skär det sig något oerhört mot gatumiljön i Norrköping att ha röda bussar när det borde vara gula spårvagnar!Bobjörk skrev:Nej, fy. För vit och för röd på samma gång. Blaffig.
Löjlig och töntig dagisdesign ritad av barn.Pson skrev:Jag tycker designen blir snyggare och snyggare ju mera man ser den!![]()
I den första meningen håller jag (faktiskt!Mikael Karlsson skrev:Östgötatrafikens färgsättning är en klar förbättring mot den gamla tråkiga. Dock har stadsbussarna en bättre färgkombination. Pendeltågen och förortsbussarna blev inte lika bra.
Skabbiga Neoplanbussar, lär vi nog inte få se i den nya fina färgsättningen. Deras hädangång närmar sig allt mer och mer......Anonymous skrev:Jag tycker nog att Linköpings stadsbussar blev fina i den nya målningen, åtminstonde de Volvo-bussar som hittils har den nya färgsättningen.![]()
Jag har märkt att man börjat måla om de kortare Volvo-bussarna samt en/flera av de nya Volvo-bussar som levererades i gamla målningen!
Undrar bara hur våra skabbiga Neoplan kommer se ut i nya färgen? Eller det kanske inte blir någonting av det, dom måste väl gå till skrot snart.
... som allt annat nu för tiden. Ingen stil på designen i Sverige längre tydligen. Och vart enda företag som byter namn, för att dom tror att det står för "nytänkande", skaffar sig en logga så komplicerad att ingen fattar vad det skall föreställa. Sony-Ericsson har en Ariel-boll, Telia-Sonnera har Thai Airlines färger, och Östgötatrafiken har Sydkrafts logga...Bussmicke skrev: Löjlig och töntig dagisdesign ritad av barn.![]()
Pson skrev:Jag tycker designen blir snyggare och snyggare ju mera man ser den!![]()