AJ DÅ

Visa bilder på spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik här!

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Visa bilder på spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik här!
Allmänna forumregler
Användarens profilbild
Hans Wibacke

Re: AJ DÅ

Inlägg av Hans Wibacke »

Blue skrev:Inte så förvånande tyvärr, man ser ofta någon A32-lirare komma farande i en djävla fart in mot stoppbocken, och jag hinner ofta tänka "åh h-e nu smä- nejdetgickbra"
Men det kanske går att göra så med A32, våra C20-vagnar är det dock inte att tänka på att behandla på det viset, där BEHÖVER man har marginaler för att man överhuvud taget ska våga köra skiten...
Äsch, du är bara avis för att du inte har nån skenbroms. :wink:

Vi stannar gärna i början av plattformen i stället för att masa oss ändå bort till stoppbocken. Det skulle underlätta för resenärer som byter till Tvärbanan. Och resenärer som byter till södergående tunneltåg skulle slippa gliiida fram längs ett tunneltåg som står inne men som hinner stänga dörrarna och dra lagom till dess vi på ett betryggande sätt stannat framför stoppbocken.

I praktiken skulle förstås folk missa tåg ibland i alla fall även om vi stannar i början av plattformen men då skulle frustrationen riktas mot tutf:arna som sticker och inte mot spvf:arna som kör lugnt och säkert. :cheesygrin:

Vad som krävs för att vi ska kunna stanna i början av plattformen är som bekant en ITV så att ni inte blir överraskade av den drös resenärer som plötsligt dyker upp. Veolia tog upp frågan om ITV med SL nu senast 20 juni. Men det blir ingen ITV i år heller - kanske finns det utrymme för sådan i nästa års budget men man (SL) lovar inget, som jag förstått saken.
Johan A

Inlägg av Johan A »

Vore bra att få veta varför man krashade . Jag vågar inte åka där förrns jag vet varför det hände tänk om det händer igen ?
Spårvagnsintreserad från ÄLVSJÖ
Användarens profilbild
Odd

Inlägg av Odd »

Johan, det finns inget som säger att det inte skall kunna hända igen och man kan inte heller lova att det inte kan hända när du åker där men sannolikheten för att det inträffar när du åker är inte särskilt stor. Det är en betydligt större risk att åka bil eller gå på ett övergångsställe än att åka spårvagn på tolvan.
Jag gillar boxar – jag tänker gärna utanför dem.
Skriv svar