Extratåg
Moderatorer: Jourmaster, Infomaster
Kategoriregler
Visa bilder på spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik här!
Allmänna forumregler
Visa bilder på spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik här!
Allmänna forumregler
- Johan Widén
Re: Extratåg
Har åkt hela blå linjen på jakt på Hissar... jag räknade ut att 8 turer gick idag, varav 4 av dom är C14-tåg... 10-minuterstrafik...
- Johan Widén
charmander skrev:Har åkt hela blå linjen på jakt på Hissar... jag räknade ut att 8 turer gick idag, varav 4 av dom är C14-tåg... 10-minuterstrafik...
10 eler 11
34
MVH JOHAN
MVH JOHAN
-
8 turer räcker lagom till 15-minuterstrafik. Jag tror det var 12 turer i dag, precis som vanligt på lördagar. Men eftersom det var långa tåg räckte inte C20-vagnarna till (TUB3 har bara 26 st varav 24 tursätts varje dag från tidig morgon till sen kväll).charmander skrev:Har åkt hela blå linjen på jakt på Hissar... jag räknade ut att 8 turer gick idag, varav 4 av dom är C14-tåg... 10-minuterstrafik...
4 Cx turer, 8 C20 (12 turer vid 10-minuters trafik) + 4 extra cx tåg som stod uppställda utmed banan och fick köras några varv när det blev för mycket folk efter kortegen i stan.
Då var jag helt fel ute... btw. jag såg just en Cx-tåg gå från Akalla-hållet mot Fridhemsplan...