Cx tågen i trafik?
Moderatorer: Jourmaster, Infomaster
Kategoriregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
Cx tågen i trafik?
Är i Stocholms tunnelbana Cx-tågen i trafik i dag?
På vilka linjer?
På vilka linjer?
Re: Cx tågen i trafik?
C6, C14 och C15 är i trafik väldigt ofta.
C6 körs i Röd linje.
Linje 13 endast i rusningarna (6-9 och 15-18 M-F)
Linje 14 dagligen Måndag-Lördag
C14 och C15 körs oftast ihop på blå linje, ett C14-tåg kan förekomma på Linje 13.
Jag är osäker hur pass de körs på blå linje.
På grön linje förekommer ingen gammeltåg i trafik...
C6 körs i Röd linje.
C14 och C15 körs oftast ihop på blå linje, ett C14-tåg kan förekomma på Linje 13.
Mest sannolikt träffar man på dem under de timmar det körs fullängdståg, d v s i högtrafik M-F.charmander skrev:Jag är osäker hur pass de körs på blå linje.
- Tgoj gubben
Ägande C6 vagnarna är bäst. C4 går inte i trafik längre men förr var C4 bäst.
Mvh TGOJ gubben!
- Karsten
På vilket sätt skulle C6 vara bäst menar du?Tgoj gubben skrev:Ägande C6 vagnarna är bäst. C4 går inte i trafik längre men förr var C4 bäst.
- Johan Widén
åkte cx tåg på 13 från liljeholmen till skärholmen och det var en söndagcharmander skrev:C6, C14 och C15 är i trafik väldigt ofta.
C6 körs i Röd linje.

Senast redigerad av Johan Widén den tisdag 25 maj 2010 20:44, redigerad totalt 1 gånger.
34
MVH JOHAN
MVH JOHAN
- Tgoj gubben
C6 är bäst för att de är snygga och körs på röda linjen. Alla Cx vagnar är snygga men C6 är snyggast av alla.C20 är skit fula!
Mvh TGOJ gubben!
- Johan Widén
Tgoj gubben skrev:C6 är bäst för att de är snygga och körs på röda linjen. Alla Cx vagnar är snygga men C6 är snyggast av alla.C20 är skit fula!
c20 är fula och får bara åka dom för jag bor på grön
34
MVH JOHAN
MVH JOHAN
- Tgoj gubben
Johan Widén skrev:åkte cx tåg på 13 från liljeholmen till skärholmen och det var en söndagcharmander skrev:C6, C14 och C15 är i trafik väldigt ofta.
C6 körs i Röd linje.
Jag var i Stockholm för inte så länge sedan och hittade en blå C14 vid någon av gröna linjens depåer. Jag kommer inte ihåg vilken depå det var men det var på gröna linjen.
Mvh TGOJ gubben!
Oftast brukar det vara tranmsporter av C14-tåg mellan blå och röd Linje via Gröna linjen. eller så är det något arbete som sker. Gröna linjens depåer har jag hört har allting som funkar. Nybohov (röda) har väl också allt, men funker de? Rissnedepån då?Tgoj gubben skrev:åkte cx tåg på 13 från liljeholmen till skärholmen och det var en söndagJohan Widén skrev:charmander skrev:C6, C14 och C15 är i trafik väldigt ofta.
C6 körs i Röd linje.
Jag var i Stockholm för inte så länge sedan och hittade en blå C14 vid någon av gröna linjens depåer. Jag kommer inte ihåg vilken depå det var men det var på gröna linjen.
Senast redigerad av ADDE den fredag 18 juni 2010 23:47, redigerad totalt 1 gånger.
-
Jag var i Stockholm för inte så länge sedan och hittade en blå C14 vid någon av gröna linjens depåer. Jag kommer inte ihåg vilken depå det var men det var på gröna linjen.[/quote]
Man gör en del större underhållsjobb på Cx-vagnarna i Högdalsdepån fortfarande/DL
Man gör en del större underhållsjobb på Cx-vagnarna i Högdalsdepån fortfarande/DL
Transporter mellan bana 3 och Hammarby och Nyboda sker då och då. Dessutom svarvar man Cx-vagnar i Bromma ibland.Donny Lindberg skrev:Man gör en del större underhållsjobb på Cx-vagnarna i Högdalsdepån fortfarande/DLTgoj gubben skrev:Jag var i Stockholm för inte så länge sedan och hittade en blå C14 vid någon av gröna linjens depåer. Jag kommer inte ihåg vilken depå det var men det var på gröna linjen.
F ö så tycker jag C12 var rätt kul att köra. Hastighetsmätaren gick oftast inte rätt men det gjorde inget för den satt ändå lite undanskymt till vänster om föraren. Man fick snart upp känslan för hur snabbt tåget gick och det var inte sällan som man lyckades få till perfekta inbromsningar till stationerna där det bara fräste till lite i tidmagnetventilen (pfr-pfr-pfr-ktchchhh) när man höll precis 50 km/h in på plattformssträckan.
Vad jag ångrar att jag inte videofilmade körningen och andra balla moment när jag var på jobbet på den tiden. Jag hade ju en svindyr fin digitalvideokamera med 3CCD-teknik.
Jag gillar boxar – jag tänker gärna utanför dem.