En del av charmen med detta forum är att ena dagen blir man idiotförklarad och nästa dag blir man tackad...
Det är så det ska vara!
/TKO
Nya pendeltåg till Östergötland
Moderatorer: Jourmaster, Infomaster
Kategoriregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
Re: Nya pendeltåg till Östergötland
Völker, hört die Signale! Auf zum letzten Gefecht!
Nu har halva 2010 gått. Borde inte det första av de här tågen dyka upp snart?
Bildlicens: Creative Commons by-nc-sa.
-
Borde inte Skånetrafikens vara i drift nu? (retorisk fråga), Borde inte X60 vara av med "barnsjukdomarna"?
HS
HS
Sak vi mailbomba Ötraf med frågor om vad som hänt?
Tågen kanske "formellt" är levererade?
/Thomas
Tågen kanske "formellt" är levererade?
/Thomas
Völker, hört die Signale! Auf zum letzten Gefecht!
Tror de är lika gott man väntar med att leverera....
Det finn ingen verkstad än som kan ta emot dessa tåg. Ev. bygge som enl. uppgift ska ske, är inte ens påbörjat. Dock ska nämnda verkstad vara i full operativ drift i mitten av december, med nyrekryterad och förhoppningsvis utbildad personal.
Innan verkstaden byggts finns heller inga uppställningsspår. I Linköping är allt utnyttjat för den trafik som går nu (då avser jag alla operatörers trafik).
Vi som inte tänker delta (om jag lyckas undvika det) i Ötrafs nya utmaningar fån mitten av december, ser med spänning fram emot att följa utvecklingen.
Det finn ingen verkstad än som kan ta emot dessa tåg. Ev. bygge som enl. uppgift ska ske, är inte ens påbörjat. Dock ska nämnda verkstad vara i full operativ drift i mitten av december, med nyrekryterad och förhoppningsvis utbildad personal.
Innan verkstaden byggts finns heller inga uppställningsspår. I Linköping är allt utnyttjat för den trafik som går nu (då avser jag alla operatörers trafik).
Vi som inte tänker delta (om jag lyckas undvika det) i Ötrafs nya utmaningar fån mitten av december, ser med spänning fram emot att följa utvecklingen.